728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Fiat Ritmo Abarth беше бърза италианска оса от 80-те години

През септември 1981 г. Fiat показва на света спортния си модел Ritmo Abarth 125 TC по време на автомобилното изложение във Франкфурт. Този модел така и не се появява за пазарите с обратна дирекция (поне през първите моделни години), тъй като позицията на изпускателната тръба не позволява преместване на кормилната колона от дясната страна. 125

През септември 1981 г. Fiat показва на света спортния си модел Ritmo Abarth 125 TC по време на автомобилното изложение във Франкфурт. Този модел така и не се появява за пазарите с обратна дирекция (поне през първите моделни години), тъй като позицията на изпускателната тръба не позволява преместване на кормилната колона от дясната страна.

125 TC е модифициран и ревизиран вариант на 105 TC с 2.0-литров двигател с два горни разпределителни вала и мощност от 125 к.с. В стандартното оборудване влизат още вентилирани предни дискове, нова петстепенна ръчна скоростна кутия ZF, преработени настройки на окачването и подсилени компоненти по кормилната система.

Външно, 125 TC се различава само малко от 105 TC, най-вече по джантите си, баджовете Abarth на задния капак и страничните емблеми Scorpion. Версията 125 TC има максимална скорост от 190 км/ч и може да ускорява от 0 до 100 км/ч за 8.7 секунди.

Прочети още:
Съвременната Skoda Superb стана на 20 години

През 1983 г. Fiat допълва гамата с моделите Ritmo ES с горещия хечбек Ritmo Abarth 130 TC. Последният се базира на 125 TC, но се задвижва от двигател с изходна мощност, увеличена до 130 к.с. Това е постигнато чрез замяна на единичния карбуратор Weber, използван в 125 TC, с двойни карбуратори Solex/Weber.

130 TC има максимална скорост от 195 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди. Моделът става известен основно заради пъргавото си пътно поведение и добрите характеристики за ежедневен автомобил. Част от критиците на Ritmo Abarth пък изтъкват факта, че моделът остава единственият европейски хечбек от 80 -те години, който продължава да използва карбуратори вместо впръскване на гориво.

Съперници на бързия хеч по това време са Volkswagen Golf GTI, Ford Escort XR3i, Opel Kadett GTE и MG Maestro.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *