728 x 90

Ferrari 296 GTB е идейният наследник на Dino с 818 к.с.

С 218 конски сили на литър, Ferrari твърди, че е поставил нов рекорд за литрова изходна мощност на серийна кола при 296 GTB.

Ново Ferrari с два цилиндъра по-малко от F8 Tributo може да звучи като компромис, но едва ли това е така, след като вземете предвид хибридната технология на чисто новия 296 GTB. Двигателят с вътрешно горене е изцяло нова разработка и не е свързан с Nettuno на Maserati MC20. Това е първият двигател на компанията, в който турбокомпресорите са монтирани между V-образните цилиндри, за да осигурят по-добра и компактна компановка, като същевременно намаляват центъра на тежестта и подобряват термичната ефективност.

С 218 конски сили на литър, Ferrari твърди, че е поставил нов рекорд за литрова изходна мощност на серийна кола. Само бензиновият V6 двигател с работен обем от 3.0 литра развива 654 к.с., а с помощта на електрическия мотор новият 296 GTB предлага обща мощност от 818 к.с. и 740 Нм въртящ момент. Двигателят заема най-новите разработки на компанията по отношение на горивна камера от по-големия си брат, SF90 Stradale, и използва изцяло новите турбокомпресори, които работят до 180 000 об/мин.

Съвкупността от работата на 3.0 V6 двигателя и електромотора на задната ос позволява скорост от 0 до 100 км/ч да бъде развита за 2.9 секунди. Спринтът до 200 км/ч отнема 7.3 секунди или половин секунда по-бързо от F8 Tributo. Максималната скорост е 330 км/ч, което е малко по-ниско от конвенционално задвижвания V8 суперкар.

Как 296 GTB се справя срещу главния си съперник, McLaren Artura, новата електрифицирана машина от Уокинг, която има комбинирана мощност от 671 к.с.? На британския спортен автомобил, който също използва 3.0-литров би-турбо V6, работещ заедно с електрически мотор, отнема една десета от секундата по-дълго до 100 км/ч и цяла секунда повече до 200 км/ч.

Мощността при 296 GTB се насочва към пътя чрез осемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, която вече видяхме при SF90 Stradale / Spider, Roma и Portofino M. Ferrari е оборудвал 296 GTB със 7.45 кВч батерия, монтирана под пода, осигуряваща достатъчно ток за ограничен електрически пробег от 25 километра.

Вече вероятно се чудите колко тежи колата след добавяне PHEV системата. Тя има сухо тегло от 1470 килограма, при условие че е оборудван с опционалния пакет Assetto Fiorano. Той включва повече въглеродни влакна отвътре и отвън, заедно със задно стъкло на Lexan, плюс гуми Michelin Sport Cup 2 R и специална разветка, отбелязва Motor1.com.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт