728 x 90

Стъпка назад: ЕС пуска по-лек стандарт Евро 7 след силно лобиране в Брюксел

Европейската комисия вероятно няма да изисква драстично намаляване на вредните газове, отделяни от автомобили, в предстоящия си екологичен стандарт Евро 7. Това става ясно от копие на проектозакона, достъп до който е получил Politico. Проектоправилата — определящи граници за замърсяване, касаещи не само CO2 — предлагат определяне на стандарти за емисии за автомобили и микробуси

Европейската комисия вероятно няма да изисква драстично намаляване на вредните газове, отделяни от автомобили, в предстоящия си екологичен стандарт Евро 7. Това става ясно от копие на проектозакона, достъп до който е получил Politico.

Проектоправилата — определящи граници за замърсяване, касаещи не само CO2 — предлагат определяне на стандарти за емисии за автомобили и микробуси на същите ниво като тези, които към момента са в сила за автомобилите, задвижвани с бензиниво двигатели съгласно съществуващия стандарт Евро 6.

Това е огромна победа за автомобилната индустрия, коментира изданието, тъй като няма да трябва да се правят големи инвестиции през следващото десетилетие за намаляване на замърсяването в следващото поколение автомобили с двигатели с вътрешно горене – технология, която трябва да бъде премахната до 2035 г. съгласно новите емисионни правила.

„В светлината на настоящите геополитически и икономически обстоятелства беше направен окончателен преглед“, казва Европейската Комисия във встъпителната оценка на въздействието към своя проект на законодателство Евро 7, цитирайки увеличеното бреме на разходите за енергия и суровини в индустрията.

„Това поставя безпрецедентен натиск върху веригата за доставки на автомобили и повдига проблеми с достъпността за потребителите в цялостния контекст на високата инфлация“, се казва още в проекта.

В резултат на това изпълнителната власт на ЕС заяви, че се придвижва към „минимизиране“ на разходите, свързани с искането на индустрията да разработи по-чиста технология за двигатели, като се има предвид, че наближава момента, в който ДВГ ще бъде пенсиониран изцяло. Автомобилната индустрия лобира срещу новите правила Евро 7, като твърди, че те ще наложат големи нови разходи в същото време, когато производителите на автомобили инвестират в електрически превозни средства.

„От гледна точка на индустрията, ние не се нуждаем от Евро 7, тъй като ще черпим ресурси, които трябва да изразходваме за електрификация“, казаа главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес на автомобилното изложение в Париж тази седмица, добавяйки: „Защо да използваме оскъдни ресурси за нещо за кратък период от време? Индустрията не се нуждае от това и то е контрапродуктивно.“

Но проектът на Комисията ужасява активистите.

„Лобито на автомобилната индустрия яростно се противопостави на Евро 7“, казва Анна Краинска от зелената НПО „Транспорт и околна среда“. „Сега Комисията се поддаде на техните искания. Печалбите на производителите на автомобили са приоритет пред здравето на милиони европейци.“

Обновените правила трябва да бъдат публикувани на 9 ноември.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт