Евро 7 слага край на колите с ДВГ, алармират производители

Евро 7 стандартите допълнително ще намалят максимално допустимите вредни емисии като фини частици, въглеводороди и въглероден окис.

Автомобилните производители се притесняват, че следващият етап от стандартите за емисии на Европейския съюз Евро 7 ще увеличи разходите за разработка до точката, в която е нерентабилно да се произвеждат автомобили, които нямат включен хибриден или изцяло електрически двигател.

Евро 7 стандартите допълнително ще намалят максимално допустимите вредни емисии като фини частици, въглеводороди и въглероден окис. Очаква се те да влязат в сила не по-рано от 2025 г.

Европейската комисия ще предложи новия сакон през четвъртото тримесечие на следващата година въз основа на анализ на оценката на въздействието, който трябва да бъде завършен през първата половина. Повече за предложените нива на вредни емисии при Евро 7 прочетете тук.

В един пример за предложени нови граници, азотните оксиди (NOx) ще паднат до 30 милиграма на километър, което е количество под измервателната грешка в днешните преносими системи за измерване на емисии.

Съгласно стандартите Eвро 6d, приложими от януари 2021 година, превозното средство трябва да изхвърля не повече от 80 мг / км както на изпитвателния стенд, така и на пътя.

Старши инженер във Volkswagen коментира пред Automotive News, че ако предложенията за Евро 7 от Консултативната група на ЕС по стандартите за емисии на превозни средства влязат в сила, производителят на автомобили вече няма да може да си позволи да продава малка кола като Polo за 15 000 евро.

Прочети още:
EQ моделите на Mercedes: Къде ще ги произвеждат?

„Ще трябва да се отървем от ръчните кутии, за да можем да диктуваме точния момент на превключване на предавките и ускоренията ще бъдат далеч по-постепенни“, коментира неназованият източник на онлайн изданието. „Колата ще се държи така, сякаш е на приспивателни. Не само разходите ще скочат, всичко, което е забавно относно шофирането, също ще изчезне.“

Въвеждането на Евро 7 се разглежда като ключов фактор, определящ пресечната точка на кривите на разходите за двигатели с вътрешно горене и превозни средства с акумулаторни батерии.

Регламентът ще доведе до огромни разходи за легализиране и разработка на нови технологии за филтриране на отработените газове, което ще направи по-евтино производството и продажбата на автомобили с нулеви емисии.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *