728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Всичко, което трябва да знаете за новите еко стикери за коли

Досегашният стикер за успешно преминат технически преглед на практика отпада.

От 12 юли 2021 г. ще се издават нови удостоверения за техническия преглед и нови стикери за преминат преглед. В стикерите ще се отразява и екологичната група на автомобила – това заяви Бойко Рановски, изпълнителен директор на Агенция „Автомобилна администрация“ в интервю по БНТ.

Предоставяме ви обобщена информация за екологичните стикери, която публикува Съюзът на българските автомобилисти. Оригиналната статия можете да откриете на този линк.

Какво представляват стикерите за екологичната група на автомобила?

Екологичната група ще се контролира визуално и с чип, който ще бъде вграден в стикера. Стикерът ще бъде поставян на предното стъкло на автомобила (в средата зад огледалото за задно виждане) и ще важи до следващия технически преглед.

Информацията от него ще може да бъде прочитана дистанционно. Екологичната група е различна от екологичната категория, определена от производителя. Стикерът ще се издава за леки и лекотоварни автомобили до 3.5 т. В стикера се съдържа пълната информация от преминатия ГТП, но тя ще бъде криптирана и за ползване само от определени служби. Видимата информация е само екологичната група и регистрационния номер на автомобила. 

Това означава, че досегашният стикер за успешно преминат технически преглед на практика отпада. 

Какви са различните екологични групи?

Те са общо 5 на брой. Петата и най-високата се отнася за електрическите и хибридните автомобили. Останалите автомобили, които работят на бензин, дизел и различни видове газ, са групирани в другите 4 групи. Категорията Евро 6, например, попада в 4-та екологична група. Вижте коя категория към коя група спада на стр. 44-45 в Наредба № Н-32.

Как да получите стикер, ако вече сте преминали ГТП?

Всеки, който в момента регистрира автомобила си в МВР и който ще посещава гр. София преди датата му за годишен преглед, ще може да се яви в пункт за технически прегледи. Там съответно ще му бъдат направени замерванията и поставен стикера за екологична група.

Какви са рестрикциите и кой ги определя?

Според Рановски става въпрос за ограничения за определени части и райони на големите градове в страната. Това не означава, че те ще съвпадат със сините и зелени зони. Като зоните, в които ще действат подобни ограничения, ще бъдат определяни от кметовете на населените места.

Според него също така камерите в София не могат да четат новите стикери за екологична норма. Това означава, че до началото на юли камерите трябва да бъдат преоборудвани. В същото време обаче камерите за скорост на КАТ ще могат да правят справка за екологичната норма по регистрационен номер.

Какви още промени се очакват?

В момента се работи по това гражданите да не носят застраховката Гражданска отговорност и системата за прегледите да проверява автоматично за наличие на такава в Гаранционния фонд.

От 12 януари 2022 г. резултатите от измерванията в пунктовете за техническа изправност да постъпват в системата на ИААА и системата да определя дали автомобилът е изправен и коя екологична норма е.

Рановски заяви, че по този начин ще бъдат прекратени фиктивните прегледи. Тоест служителите на тези пунктове реално няма да определят дали автомобилът е изправен или не.

8 коментари

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

8 Коментари

  • Митьо
    март 16, 2021, 14:30

    Браво! Трябва да се сложи ред в кочината! А българина да вземе да си прави по-добре сметката и да е по-рационален!

    Отговор
  • Гочу
    март 16, 2021, 13:41

    Абе ей, кой не иска да кара нова кола!? На никой не му е добре в някоя 25годишна кочина, но заплатите са малки и хората купуват кпли според джоба, без кола и телефон вече неможе! Затова вдигнете заплатите като европейските и тогава искайте европейски стандарти!

    Отговор
    • Ганьо@Гочу
      март 18, 2021, 04:47

      Ама хорица май сте се пообъркали или побъркали.Нямате пари за нови автомобили?За градски транспорт или други начини за придвижване дали сте чували?Дремахте у кочината един куп време и сега като трябва да се вкарат нещата в ред и да не се трови атмосферата спря да ви изнася?Що така?Нали е много хубав живота и не ви трябват протести?Боко бил по-малкото зло?Хаха ами сега кого вините,че сте мизерници?Аха пак държавата виновна,ама тая държава сте вие бе умници.Нищо боцкайте салата пиивайте ракия,аз се спасих от кочината и изостаналото ви мислене,сега вие ще си берете пешкира на собственото бездействие и жалко съществуване.Нямате право никого да вините,когато сами се докаарахте до просешка тояга с единствената цел,да симулирате че работите,докато държавата симулира че ви плаща.Ето го ефекта,честито на печелившите,скачайте на градския докато е все още с билетчета,че нищо чудно скоро и там да изчезне авантата.Ай със здраве.

      Отговор
  • Тесла
    март 16, 2021, 11:38

    В Румъния субсидират Датчия на тока гражданите си на цена 8200€. В България уж се борят срещу замърсяването но освен качване на данъци, акцизи и да всякакви такси друго не се прави.

    Отговор
  • Dimi
    март 16, 2021, 09:22

    Да, някой не е мислил, че вече е 21ви век и повечето коли имат сензори зад огледалото и стикерите ще трябва да се лепят по средата на челното стъкло 😉

    Отговор
  • Rudi
    март 16, 2021, 08:58

    Това е много добре копирано от ЕС ,но с тези малки заплати как да си купят хората нови автомобили.Първо оправете заплатите защото народа няма в чекмежетата си пачки с евра.Засрамете се!!!

    Отговор
    • Васил Найдев@Rudi
      март 16, 2021, 16:21

      Първо колите ,после къщите,аман от проклетници!

      Отговор