728 x 90

Започват поставянето на екостикери върху колите в София от юли 2021 г.

Необходимите законови промени са вече направени и кампанията по стикерирането на автомобилите според тяхната екологичност ще започне след няколко месеца.

Първи, макар и минимални и доста плахи крачки в посока намаляване на замърсяването на въздуха от МПС в София ще бъдат взети през 2021 година. Това обяви зам.-кметът по екологията Десислава Билева.

От Дневник са потърсили Билева в писмен вид, задавайки няколко въпроса по отношение на новата програма за въздуха на Столичната община за периода 2021-2026 г. В един от въпросите се засяга нормирането на автомобилите в града според тяхната екологичност.

„Не бива да забравяме, че наредба Н-32 за годишните технически прегледи предвижда стикиране на автомобилите в пет категории, като за стикирането на всички автомобили ще бъде необходима една година от датата на влизане в сила на това изискване (юли 2021 г.),“ коментира Билева.

Необходимите законови промени са вече направени и кампанията по стикерирането на автомобилите според тяхната екологичност ще започне от юли 2021 година.

„От септември 2020 г. вече са в сила измененията в Наредба Н-32 за годишните технически прегледи, с което се регламентира поставянето на екостикер. Определени са пет екокатегории на превозните средства, като поставянето на стикера ще се осъществява по време на годишния технически преглед или по изрично желание на собственика.

Екокатегориите са различни от познатите еврокатегории (които са фабрични). Това също е инициатива на Столичната община, която започна още през 2017 г. за да се създаде възможност за законосъобразно ограничение за най-замърсяващите превозни средства в дните с високи нива на ФПЧ,“ добавя още Билева.

Въпреки програмата за екологичните стикери, засега няма в ход сегментиране на София по екологичен фактор. С други думи, всички зони на града остават отворени за коли от всички еко нива, а планът за забрана на замърсяващи коли е само идея на този етап.

„Също така е планирано и обследване на възможността за въвеждане и прилагане на нискоемисионни зони за битовото отопление, за което ще бъде необходимо първо да се инициират законодателни промени за прилагане на регулации чрез „контрол на дима“,“ допълва Билева.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт