728 x 90

Cadillac Celestiq струва над 300 000 долара и ще се конкурира с Rolls-Royce

Celestiq е базиран на платформата Ultium на концерна General Motors и ще се изработва на ръка, превръщайки се в ексклузивен флагман на най-престижната американска марка. Cadillac говори за цена „над 300 000 долара“ (около 306 600 евро) – минимум. Всеки екземпляр ще се изработва ръчно и по поръчка, след внимателни консултации за предпочитанията на всеки

Celestiq е базиран на платформата Ultium на концерна General Motors и ще се изработва на ръка, превръщайки се в ексклузивен флагман на най-престижната американска марка. Cadillac говори за цена „над 300 000 долара“ (около 306 600 евро) – минимум. Всеки екземпляр ще се изработва ръчно и по поръчка, след внимателни консултации за предпочитанията на всеки отделен клиент, така че се очаква всеки Celestiq да бъде уникат. Този автомобил е отговорът на Cadillac на новите модели на Bentley и Rolls-Royce, които също постепенно се обръщат към електрическото задвижване.

Платформата на GM, на която е базиран Celestiq, е модулна, направена от алуминий, и позволява ползването на батерии с капацитет между 50 и 200 кВтч. Акумулаторът на Celestiq е с капацитет 111 кВтч. Очакваният пробег е около 300 мили (483 километра). Батерията използва 400-волтова технология и може да се зарежда с до 200 кВт. Луксозният лайнер трябва да може да зареди в рамките на 10 секунди енергия, достатъчна за изминаването на 78 мили (125,5 километра). Отвън по автомобила са разположени общо 1600 LED-светодиода, които изпълняват впечатляващи светлинни спектакли.

Celestiq разполага с по един електромотор на всеки мост и съответно е с двойно предаване. При режими с непълно натоварване работи само задния електромотор, а предният се включва при необходимост. Техническите данни още не са официални; от Cadillac споменават 608 к.с., 868 нютонметра и 3,8 секунди за спринта от място до сто километра в час.

Celestiq разполага с пневматично окачване и адаптивни амортисьори с технология Magnetic-Ride-Control от четвърто поколение, задните колела завиват в идентична или противоположна спрямо предните посока с ъгъл до 3,5 градуса.

Дизайнът на серийната версия се ориентира към стила на студията Celestiq. Каросерията е направена от карбон и алуминий, линиите и напомнят на SUV модела Lyriq, само че с коренно различни пропорции, тъй като лимузината е дълга, широка и ниска. Характерни са широките задни колони на покриа, както и екстравагантните задни светлини. В профил автомобилът е класически Fastback с дълга предница, къс преден надвес, голямо междуосие и дълъг заден надвес.

23-цоловите колела са обути с гуми Michelin Pilot Sport EV. Задният спойлер и дръжките на вратите се задвижват от електрически механизми

В интериора на новия флагман на Cadillac има множество детайли, изработени на 3D-принтер, сред които средната част на волана, бутоните за прозорците, част от декоративните апликации. Материалите и цветовете се избират изцяло от клиента, като процеса по конфигуриране на автомобила при Celestiq носи подобаващото наименование „Concierge“ и включва интензивна съвместна работа с дизайнерския екип на Cadillac. За радост на традиционалистите, кожата в салона е съвсем истинска и много скъпа. Покривът „Smart Glass Roof“ се напасва автоматично спрямо времето и светлината, но има и режим за ръчни настройки, както и амбиентно осветление.

Cadillac са монтирали цели пет екрана във вътрешноста на Celestiq. Тези в горната част на арматурното табло имат общ диагонал 55 инча (1,40 метра) а двата тъчскрийна на средната конзола са с диаметър единайсет инча за горния и осем инча за долния. Базираната на Google инфо-развлекателна система се командва от изработен на ръка от кристал контролер. Пасажерите отзад имат пред себе си по един екран с диагонал 12,6 инча. Озвучителната уредба има общо 41 високоговорителя и три усилвателя.

Производството на Cadillac Celestiq трябва да започне през декември 2023 в град Уорън, щата Мичиган. В случая обаче не става дума за класически автомобилен завод, а за General Motors Global Technical Center. Това е построен преди 66 години кампус, служил като дизайнерски и технологичен център, който наскоро е обновен на стойност 81 милиона долара. Интересът към Celestiq е огромен, а за поръчки вече се чака ред.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт