728 x 90

BMW М приключи с кутиите с два съединителя

BMW ще заложи изцяло на 8-степенния хидроавтомат на ZF за всички свои модели, дори и за най-мощните М.

Само преди няколко дни говорихме за произхода и възхода на автоматичните кутии с два съединителя. Днес обаче трябва да съобщим за отказа на BMW от използване на такъв тип трансмисии в бъдеще.

По информация на BMW Blog, немската марка се отказва изцяло от употребата на DCT кутии. До момента те бяха използвани в някои от най-мощните представители на М дивизията, като в момента единственият представил с такава кутия все още в продажба е М2.

Причината за отказа на фирмата от интегриране на кутии с двоен съединител далеч не е невъзможността на тези кутии да се справят с много висок въртящ момент. Такава информация се появи преди месеци, но истината е, че модерните DCT кутии нямат такъв проблем.

Всъщност BMW ще заложи изцяло на 8-степенния хидроавтомат на ZF за всички свои модели, дори и за най-мощните М. Причината е, че тази кутия е по-ефективна и ще помогне на производителя да свали допълнително разхода на гориво.

Някои от моделите, които използваха DCT кутия включват E90/E92 M3, F10 M5, F06/F12/F13 M6, F80 M3 и F82 M4. От новото поколение М5 насам обаче, няма представител на марката, който да разполага с трансмисия с два съединителя.

Друга причина за решението на BMW е желанието на компанията да залага все повече на хибридни и плъг-ин хибридни превозни средства. В този тип автомобили най-често се използват или безстепенни кутии, или стандартни хидротрансформатори, какъвто е 8-степенният на ZF.

Когато след няколко месеца М2 излезе напълно от продажба, BMW ще сложи край на предлагането на автоматик с два съединителя.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт