Всъщност, за първи път идеята за автоматична кутия с два съединителя се разработва от френския инженер Адолф Кегрес още през 30-те години на миналия век.
Автоматичните кутии с два съединителя имат много фенове и много противници. Едни ги харесват заради бързата им реакция и непрекъснатото подаване на мощност, а други ги намират за твърде чупливи и капризни. Но знаете ли от кога всъщност съществува тази кутия?
Най-общо се смята, че първият едросериен автомобил, който получава автоматик с два съединителя е Volkswagen Golf R32 от 2003 година. Но десетилетия по-рано, един малък британски производител първи използва тази технология в серийна кола.
Става дума за компанията Hillman, която през 1956 година лансира модела си Minx. През следващите десетина години малкият седан получава куп обновления, едно от които е автоматична кутия с два съединителя.
Представена през 1961 г., третата серия на модела използва кутия с два електромагнитни съединителя, заедно с аналогова електроника и серия соленоиди за изпълнение на превключванията на предавките.
Кутията носи името Easidrive и трябва да донесе допълнителен комфорт за шофьорите в години, в които автоматичните кутии не са особено разпространени в Европа.
Кутията се предлага като опция за моделите Hillman и Singer, но в последствие се оказва, че механизмът съвсем не е надежден и много екземпляри са конвертирани към ръчна скоростна кутия.
Всъщност, за първи път идеята за автоматична кутия с два съединителя се разработва от френския инженер Адолф Кегрес още през 30-те години на миналия век. Тогава технологията е планирана за Citroën Traction Avant, но за съжаление парите за разработка свършват преди кутията да е финализирана.
Goodwood припомня, че едва Porsche през 80-те години докарва технологията доста близко до състоянието, в което я познаваме в момента. Немците използват кутии с два съединителя в състезателния Porsche 956 през 1984 г. Само две години по-късно Porsche 962 C печели 360-км състезание в Монца със същата кутия.
Струва ни се любопитно да отбележим пълното име на кутията с два съединителя, която Porsche разработва през 80-те години: Porsche Doppelkupplungsgetriebe, което в превод означава кутия с два съединителя.
Разбира се, за въвеждането на dual-clutch технологията в масовите автомобили, основна заслуга има Volkswagen. Скоро след Golf R32 механизмът започва да се появява в много серийни модели на марката, а с годините става най-продаваната трансмисия за концерна.
В момента DSG кутия може да се открие в адски много коли на VAG групата, започвайки от малките и евтини модели на SEAT, минавайки през Volkswagen, Skoda и Audi и стигайки до най-спортните представители на Porsche.
Редица други марки също използват подобни кутии, които са доставяни от различни външни разработчици. Сред тях са Hyundai, Ford, Renault, Mercedes-Benz, BMW и други.
1 коментар
1 Коментар
Кирил Илиев
януари 21, 2021, 15:31Имаш обикновена настинка и отрицателни тестове а личния лекар ти казва с плевмония си и с covid-19
Отговор