728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Това е първата серийна кола с автоматик с два съединителя в света

Всъщност, за първи път идеята за автоматична кутия с два съединителя се разработва от френския инженер Адолф Кегрес още през 30-те години на миналия век.

Автоматичните кутии с два съединителя имат много фенове и много противници. Едни ги харесват заради бързата им реакция и непрекъснатото подаване на мощност, а други ги намират за твърде чупливи и капризни. Но знаете ли от кога всъщност съществува тази кутия?

Най-общо се смята, че първият едросериен автомобил, който получава автоматик с два съединителя е Volkswagen Golf R32 от 2003 година. Но десетилетия по-рано, един малък британски производител първи използва тази технология в серийна кола.

Става дума за компанията Hillman, която през 1956 година лансира модела си Minx. През следващите десетина години малкият седан получава куп обновления, едно от които е автоматична кутия с два съединителя.

Представена през 1961 г., третата серия на модела използва кутия с два електромагнитни съединителя, заедно с аналогова електроника и серия соленоиди за изпълнение на превключванията на предавките.

Кутията носи името Easidrive и трябва да донесе допълнителен комфорт за шофьорите в години, в които автоматичните кутии не са особено разпространени в Европа.

Кутията се предлага като опция за моделите Hillman и Singer, но в последствие се оказва, че механизмът съвсем не е надежден и много екземпляри са конвертирани към ръчна скоростна кутия.

Всъщност, за първи път идеята за автоматична кутия с два съединителя се разработва от френския инженер Адолф Кегрес още през 30-те години на миналия век. Тогава технологията е планирана за Citroën Traction Avant, но за съжаление парите за разработка свършват преди кутията да е финализирана.

Прочети още:
Какви са цените на новите коли в България през 1976 г.?

Goodwood припомня, че едва Porsche през 80-те години докарва технологията доста близко до състоянието, в което я познаваме в момента. Немците използват кутии с два съединителя в състезателния Porsche 956 през 1984 г. Само две години по-късно Porsche 962 C печели 360-км състезание в Монца със същата кутия.

Струва ни се любопитно да отбележим пълното име на кутията с два съединителя, която Porsche разработва през 80-те години: Porsche Doppelkupplungsgetriebe, което в превод означава кутия с два съединителя.

Разбира се, за въвеждането на dual-clutch технологията в масовите автомобили, основна заслуга има Volkswagen. Скоро след Golf R32 механизмът започва да се появява в много серийни модели на марката, а с годините става най-продаваната трансмисия за концерна.

В момента DSG кутия може да се открие в адски много коли на VAG групата, започвайки от малките и евтини модели на SEAT, минавайки през Volkswagen, Skoda и Audi и стигайки до най-спортните представители на Porsche.

Редица други марки също използват подобни кутии, които са доставяни от различни външни разработчици. Сред тях са Hyundai, Ford, Renault, Mercedes-Benz, BMW и други.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget