BMW M4 CSL: 550 к.с., 1625 кг, 0-100 за 3.7 секунди и технологии от моторните спортове

BMW M4 CSL постигна най-добрите времена за обиколка на сериен автомобил на BMW Group на пистата Нюрбургринг.

BMW M4 CSL е последователно насочено към шофиране по състезателна писта. Общите гени, споделени със съответния модел от моторните спортове BMW M4 GT3, проличават и от динамичните възможности. При тестовете по Северната отсечка на Нюрбургринг BMW M4 CSL постигна най-добрите времена за обиколка на сериен автомобил на BMW Group.

При измервания на разстоянието от 20,6 км (без правата в участък Т13) то постигна време от 7:15,667 минути. Официалното и нотариално заверено време за пълната обиколка от 20,842 км е 7:20, 207 мин. Впечатляващо е и ускорението от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди и 10,7 секунди от 0 до 200 км/ч.

С иновативната мощност и състезателното ноу-хау на BMW M GmbH става възможно теглото без товар по DIN на специалния модел да се ограничи до 1625 кг. Изключителното съотношение тегло/ мощност от 2,95 кг на к.с. (4,01 кг/кВт) осигурява перфектните предпоставки за изключително динамично изживяване при шофиране.

Само монтирането на M Carbon седалки тип „корито“ осигурява намаляване на теглото с около 24 кг в сравнение със стандартните седалки в BMW M4 Competition Купе. Теглото се понижава с още 21 кг от отпадането на задните седалки и техните колани, интегрирането на преграда и свързаните с това корекции в багажното отделение. Допълнителни 21 кг се спестяват в областта на окачването, наред с други неща, като особено леката M Carbon керамична спирачна система M и специфичните алуминиеви джанти, пружини и греди.

Намаляването на акустичната изолация и преминаването към особено лека звукоизолация води до спестяване от около 15 кг. Използването на CFRP компоненти намалява теглото с около 11 кг. В допълнение към покрива от CFRP, BMW M4 CSL има и преден капак и капак на багажното отделение, изработени от лекия високотехнологичен материал. Централната му конзола също е изработена от CFRP. Благодарение на задното си изпускателно гърне от титан, изпускателната система е по-лека с над 4 кг. Допълнителни 4 кг се спестяват чрез детайлни мерки в областите на бъбрековидната решетка на BMW, задните светлини, стелките и автоматичната климатична инсталация.

Специфичният за модела задвижващ агрегат на BMW M4 CSL е базиран на същия редови шестцилиндров двигател с технология M TwinPower Turbo и високооборотни характеристики като при състезателния автомобил BMW M4 GT3. Неговият значителен потенциал позволява значително повишение на мощността в комбинация с неограничени качества по отношение на издръжливостта. Това е постигнато с увеличаване на максималното налягане на нагнетявания въздух от двата Mono-Scroll турбокомпресора от 1,7 на 2,1 бара и специфични за модела настройки на управлението на двигателя. Още между 2 750 и 5 950 об/мин двигателят на BMW M4 CSL разгръща максималният си въртящ момент от 650 Нм. Максималната му мощност от 405 кВт/ 550 к.с. се постига при 6 250 об/мин.  

Успоредно с двигателя и пряко адаптирани към неговата индивидуална характеристика на мощността в множество детайли е модернизирано и окачването на новото BMW M4 CSL. При това са взети под внимание както значително пониженото тегло и оптимизираната по специфичен начин структура на каросерията, за да може характерната за BMW M автомобилите комбинация между пъргавина, динамика и прецизност да бъде издигната до ново ниво.

Прочети още:
Новият Mercedes GLC е пълен с технологии, но е само с 4-цилиндрови мотори

В моторния отсек на новото BMW M4 CSL здравината на каросерията е повишена с изцяло новоразработен пакет от подсилващи греди. Изработените като алуминиева отливка елементи между ботушите на окачването и предната част са с геометрия, която с помощта на компютърни модели е съгласувана прецизно със силите, възникващи при най-различните ситуации на пътя.

Серийната функция M Traction Control със специфични за модела, адаптирани към шофирането по състезателните писти настройки позволява на водача индивидуално да избере праговете на активиране на контрола на сцеплението. На суха настилка на степените от 1 до 5 се подпомагат контролираните дрифтове. Степените 6 до 10 на M Traction Control са ориентирани към състезателните автомобили в състезанията за туристически автомобили и освен даденостите на пътната настилка отчитат и температурите на гумите, за да се гарантира максимално сцепление и стабилност на пътя.

Специфичното за модела оборудване на BMW M4 CSL осигурява индивидуален баланс между пуристки характеристики на спортен автомобил, неограничена пригодност за всекидневието и ексклузивна премиум характеристика. M Carbon седалките „корито“ за водача и пътника до него със самоносеща CFRP структура се отличават с целенасочено отпадане на комфортни елементи. Те имат постоянен наклон на облегалката, надлъжната позиция може да се регулира ръчно, а височината на седалката може да бъде настройвана на три степени в сервиз. Освен това M Carbon седалките „корито“ предлагат възможност за демонтиране на подглавниците и интеграция на шестточкови предпазни колани.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *