728 x 90

BMW въвежда водородна горелка в бояджийските си камери

Заводът на BMW Group в Лайпциг е първият автомобилен завод в света, който въвежда пилотно новоразработена технология за горелки в своя цех за боядисване, което означава, че зеленият водород може да се използва в допълнение към природния газ. По този начин заводът проучва осъществимостта за намаляване използването на природен газ от изкопаеми горива, при чието

Заводът на BMW Group в Лайпциг е първият автомобилен завод в света, който въвежда пилотно новоразработена технология за горелки в своя цех за боядисване, което означава, че зеленият водород може да се използва в допълнение към природния газ. По този начин заводът проучва осъществимостта за намаляване използването на природен газ от изкопаеми горива, при чието горене се отделя много CO2. Директорът, отговорен за производството Милан Неделкович: „Този​​технологичен пробив подчертава нашата иновативна сила и нашата воля непрекъснато да подобряваме устойчивостта на нашето производство.“

Първата гъвкава многогоривна горелка за сушилня за боя е въведена в експлоатация в завода в Лайпциг. Специалното при нея: горелката може да изгаря водород (H2) и природен газ метан (CH4) самостоятелно или като смес. Горивото може да се превключва по време на работа. Двойната горелка първоначално ще се използва в пилотни операции. Иновативната гъвкава многогоривна система е разработена в сътрудничество с компанията Saacke от Бремен, Институтът Fraunhofer IFF в Магдебург подкрепя интегрирането на концепцията за безопасност.

Водородът от години се използва като енергиен носител в заводската логистика. През 2013 г. в завода в Лайпциг беше създадена първата Indoor водородна станция за зареждане в Германия. Там могат да се зареждат мотокари и влекачи за вътрешна логистика. Почти десет години по-късно заводът в Лайпциг разполага с най-големия автопарк в Германия с над 130 индустриални камиона, задвижвани с горивни клетки. Във фабриката има пет станции за зареждане с водород на Intralogistics, най-новата от които току-що е пусната в експлоатация и за първи път позволява напълно автоматизирани процеси на зареждане.

В логистиката отвъд порталите на заводите BMW Group също работи с партньори за тестване на използването на водород за декарбонизиране на транспортната логистика и участва в изследователските проекти H2HAUL и HyCET. Благодарение на кратките времена за зареждане, високия полезен товар и гъвкавост на използване, както и атрактивния пробег, водородът е обещаващ енергиен носител в транспортната логистика. Използването на зелен водород, който се произвежда на базата на възобновяема енергия, създава условия за логистиката на дълги разстояния   на бъдещето с намалени CO2 емисии.

„Може да се каже, че устойчивостта е заложена в гените на завода в Лайпциг. Когато планирахме завода, отдадохме голямо значение на ефективните и устойчиви процеси. Резултатът, който е видим за всички, са четирите вятърни турбини, които захранват завода с електрическа енергия“, казва директорът на завода Петра Петерхензел. Друг крайъгълен камък в допълнение към вятърните турбини, инсталирани през 2013 г. с мощност от 10 MW (производство от приблизително 26 GWh/година), беше откриването на фермата за съхранение в батерии през 2017 г. Там за втори път се използват до 700 високоволтови батерии от BMW i3. Системата може временно да съхранява електроенергия, например от вятърните турбини, на територията на завода, и по този начин да оптимизира локалния мениджмънт на енергията или да допринася за стабилизиране на енергопреносната мрежа.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт