728 x 90

Продава се BMW 740i (E38): Еталонът за лукс в края на ’90-те

Още с дебюта си през 1994 г., BMW Серия 7 (E38) се превръща в символ на успеха и технологичния напредък за баварците. Разработката на модела започва още през 1988 г. като основна конкуренция е внушителната S-класа на Mercedes, а както знаем – конкуренцията води до просперитет. Пионер е в множество опции, които днес смятаме за

Още с дебюта си през 1994 г., BMW Серия 7 (E38) се превръща в символ на успеха и технологичния напредък за баварците. Разработката на модела започва още през 1988 г. като основна конкуренция е внушителната S-класа на Mercedes, а както знаем – конкуренцията води до просперитет. Пионер е в множество опции, които днес смятаме за даденост, но през ’90-те Е38 е бил единственият начин да се докоснете до завесни въздушни възглавници, сателитна навигация и вградена телевизия. Елегантният стил и върхови технологии за времето си го правят привлекателен за мнозина, а двигателите и шасито символизират така-известния слоган на баварците по това време: „Удоволствие от шофирането“. Моделът се превръща и във филмова легенда с участието си в заглавия като „Транспортер“ и „Джеймс Бонд“. Години след първоначалното си пускане в продажба, моделът се счита за един от най-красивите и успешни седани от феновете на марката, което се забелязва и по състоянието на пазара на употребявани автомобили.

Забраненият плод

Днес сме се спряли на един интересен и детайлно описан екземпляр от родния сайт cars.bg. Моделът е 740i – 4,4-литров бензинов мотор, с допълнително поставена ръчна скоростна кутия, която по всяка вероятност повишава удоволствието зад волана. Интериорът е от специалната серия на BMW Individual, а екстрите са много на брои и правят изживяването комфортно. Подгрев и масаж на седалките са екстри, които дори днес – почти 30 години след премиерата на модела, харесваме и желаем при покупката на нов автомобил. Състоянието на интериора изглежда задоволително, без неприятни скъсвания и износвания, но е далеч и от вида си като нов. Нрмално за употребяван автомбил, не отсъстват и забележки. Всичко е прилежно описано от собственика, чието пълно описание на автомобила оставяме без редакторска намеса:

BMW 740i 1999 фейслифт ръчка Individual.

Колата е много интересен BMW Individual екземпляр с много екстри и ръчна скоростна кутия, двигател 4.4L 286к.с. V8 с VANOS (M62TUB44). Както знаете, 740-ката фейслифт не се предлага фабрично с ръчни скорости, така че единствената опция е да се присади ръчна кутия от преди фейслифт (в случая – 5-степенна кутия от 735i преди фейслифт, от която са ползвани и другите нужни части: кардан, връзки на скоростен лост, съединител/цилиндри и т.н.). Колата е бъкана с екстри, вкл. масажиращи комфорт седалки с подгрев, ел. регулиране, памет и Individual тапицерия с черен кант, ел. багажник, EDC (електронно-регулируема твърдост на окачването), TPMS, парктроник, ксенон, TV, шибидах, DSP, shadow-line пакет и др. (вж. по-долу за пълен списък).

Водачите и обтегачите на ангренажната верига са сменени (както и самата верига)!

Колата има забележки, основно с двигателя (вж. по-долу)!

ФАБРИЧНИ ЕКСТРИ
Автомобилът е изпълнение BMW Individual и върви с десетки екстри (всичко си е оригинално по VIN):
S202 Steptronic (автоматик с възможност за ръчно сменяне на скорости) /Това не важи вече/
S210 Dynamic Stability Control (динамичен контрол на стабилността)
S216 Hydro Steering-Servotronic (сервотроник – серво волан с усилване в зависимост от скоростта на автомобила)
S223 Electronic Damper Control (EDC) (електронно-регулируеми амортисьори)
S261 Side Airbags For Rear Passengers (странични еърбези за задните пътници)
S265 Tyre Pressure Control (TPC) (контрол на налягането на гумите)
S302 Alarm System (аларма)
S304 BMW Light Alloy Wheel, Ellips. Styl. 60 (лети джанти елипсоидни стил 60)
S316 Automatic Trunk Lid Mechanism (автоматично отваряне/затваряне на багажника)
S339 Shadow-Line (матирани черни лайсни)
S401 Lift-Up-And-Slide-Back Sunroof, Electric (ел. шибидах)
S423 Floor Mats Velours (стелки – велур)
S428 Warning Triangle And First Aid Kit (авариен комплект)
S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip (вътр. и външни огледала с авт. затъмняване)
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip (вътр. огледало с авт. затъмняване)
S438 Fine Wood Trim (фин махагон за интериора)
S441 Smoker Package (пакет за пушачи)
S455 Active seat for driver and passenger (активни/масажиращи предни седалки)
S456 Comfort Seat With Memory (комфортни седалки с памет)
S459 Seat Adjustment, Electric, With Memory (ел. регулиране на седалките, с памет)
S473 Armrest Front (подлакътник)
S488 Lumbar Support, Driver And Passenger (странично поддържане /“надуване“/ в седалките)
S494 Seat Heating Driver/Passenger (подгрев на предни седалки)
S500 Headl. Washer System/Intensive Cleaning (пръскалки за фаровете с интензивно миене)
S508 Park Distance Control (PDC) (парктроник, преден и заден)
S522 Xenon Light (ксенонови фарове)
S548 Kilometre Speedo (километраж в км)
S549 Exklusiv-Uhr (часовник)
S602 On-Board Monitor WithTV (бордови моинитор с телевизия)
S609 Navigation System Professional (навигация – професионално ниво)
S620 Voice Control (контрол с говор)
S629 Car Telephone (GSM) W Card Reader, Front (телефон GSM със сменяема SIM карта)
S670 Radio BMW Professional RDS (радио – професионално ниво, с RDS)
S672 CD Changer For 6 CDs (CD чейнджър за 6 диска)
S677 HiFi System Professional DSP (професионална аудио система с DSP)
S694 Provisions For BMW 6 CD Changer (подготовка за CD чейнджър)
S785 White Direction Indicator Lights (бели мигачи)
S801 National Version Germany/Austria (версия за Германия/Австрия)
S818 Battery Master Switch (главен шалтер за акумулатора)
S863 Dealer List Europe (дилърски инвентар – Европа)
S879 On-Board Literature, German (бордова литература на немски)
S915 Dummy-SALAPA
S978 Innovation Package (иновационен пакет)

ЪПГРЕЙДИ

  • OEM ръчни скорости от 735i преди фейса
  • OEM джанти стил 93 18″ от Е65 (оригиналните 16-ки стил 60 също са включени, със зимни гуми)
  • OEM 3-лъчов волан от М-спорт Е38
  • OEM голяма (широка) навигация Mk4 от Е53 2004-а
  • Газова уредба с документи
  • Изработена генрация с X-тръба и спортни накрайници, без катализатори (имам и оригинална генерация с катализатори)
  • Спортни пружини

СЪСТОЯНИЕ И СЕРВИЗНА ИСТОРИЯ
Колата е в добро състояние с изключение на двигателя. Всичката електроника работи, EDC-то (електронно-регулируеми амортисьори) работят, всички екстри работят, освен DSC-то. Двигателят върви и има добра мощност, но има шум от един клапан, вероятно от хидравличен повдигач. Също, гори масло (вж. детайли по-долу). Следната поддръжка е направена през последните месеци и последните 500км (да, не я карам много!):

  • Цялостно пребоядисване в оригиналния цвят: Cosmosschwarz metallic. Тази процедура включи и премахване на повърхностна ръжда по някои от панелите. Нямаше изгнило и преди. Сега няма ръжда изобщо. Не е имала удари, доколкото знам. Имам снимки преди боята.
  • Ангренажна верига, обтегач и водачи
  • Гарнитури и втулки на капаците на клапаните
  • Гарнитури на предните ангренажни капаци, на алтернатора и на водната помпа
  • Гарнитура на картера
  • Маркучи за радиатора и разширителния съд
  • Амортисьорчета за предния капак и багажника
  • Ново челно стъкло
  • Тампони и шайби за скоростния лост
  • Горивен филтър
  • Претапициран таван (в оригиналния сив цвят)

ЗАБЕЛЕЖКИ
В момента са налични следните проблеми, които за момента нямам време да отстраня:

  • Двигателят има шум от клапан, вероятно поради сплескан хидравличен повдигач; имам купени 2 нови повдигача от БМВ.
  • Двигателят гори масло. Може да е свързано с проблема с клапана, може да е от гумички на клапаните или нещо друго. Компресията е добра и равномерна във всички цилиндри.
  • DSC-то не работи, лампата му свети. Кодът за грешка е за датчика за завъртане, но смяната на датчика не оправи проблема. Все още го мъча.
  • Дистанционното не работи (но централното заключване си работи).
  • Шибидахът трябва да се ресетне или инициализира – в момента не работи правилно. Механично няма проблеми.
  • Нивомерът на фаровете има проблем – излиза грешка на таблото
  • Теч на масло от гарнитурите на капаците на клапаните

VIN: DF87244
Километрите не се знаят, понеже таблото е било сменяно от предишния собственик (както и някои други модули, в които се записват километрите). Таблото показва 262000 км. Съдейки по състоянието на колата преди да започна реставрацията, бих казал, че е възможно да са реални. Общо взето като всяка друга кола в България – не се знае
Локация: София

Повече информация може да откриете в оригиналната обява на автомбила. Цената към момента на публликуване е 9500 лв.

Рубриката „БГ пазар“ цели да запознае читателите на AUTOCLUB.bg с интересни обяви от пазара за употребявани автомобили в България. Никаква част от материалите не е финансирана от страна на продавачите или когото и да е било, свързан по някакъв начин с обявите. В повечето от случаите нямаме контакт с лицата, които продават съответните автомобили.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт