728 x 90

Министерството на спорта върна властта на АФБ

БФАС отново остана без лиценз, след като настоящият служебен министър на спорта Весела Лечева отмени заповедта на бившия редовен министър на спорта Радостин Василев, която остави АФБ извън играта преди половин година. Това означава, че оттук нататък организацията, в центъра на която стои Камен Михайлов, ще администрира всички автомобилни състезания у нас. До абсурдната ситуация

БФАС отново остана без лиценз, след като настоящият служебен министър на спорта Весела Лечева отмени заповедта на бившия редовен министър на спорта Радостин Василев, която остави АФБ извън играта преди половин година. Това означава, че оттук нататък организацията, в центъра на която стои Камен Михайлов, ще администрира всички автомобилни състезания у нас.

До абсурдната ситуация се стига най-вече заради лобитата, които ключовите фигури в автомобилния спорт имат в политиката. Всеизвестен факт е, че министърът на спорта от последното правителство на ГЕРБ Красен Кралев бе движещата сила зад прехвърлянето на властта от БФАС към АФБ, както и че вятърът на промяната върна БФАС на върха посредством служебния министър от второто правителство на Радев Андрей Кузманов и редовния министър Радостин Василев, който по това време бе част от групата на ИТН.

Весела Лечева, която пое щафетата от Василев, даде властта отново в ръцете на АФБ, като нейните действия идват в резултат на решението на Върховния административен съд. През август ВАС отмени заповедта на Василев за заличаване на лиценза на АФБ, както и оспори прехвърлените към БФАС права.

Политическата битка в автомобилния спорт очевидно няма да приключи с поредната размяна на удари между БФАС и АФБ. Видно е, че тя зависи от лобитата на двете страни в спора и доколко те са със силните на деня. Факт е обаче, че заради нея моторспортът в България вече копае дъното и няма как да се възстанови в обозримо бъдеще. Заради спора между БФАС и АФБ сезонът тази година стартира през септември и вероятно ще завърши през октомври. Много е вероятно и рали „Сливен“, което е единственото планирано рали за годината, също да пострада.

В цялата неразбория би трябвало да се намеси и ФИА. Роберт Райд (заместник спортен президент) и Пиер Кетерер (ръководител департамент ръководство, интегритет и регулации) ще направят посещение в България и ще се консултират с Министерството на спорта, за да информират Федерацията за случващото се у нас. Това се казва в официалното писмо на президента на ФИА Мохамед Бин Сулайем към Емил Панчев, президент на СБА, публикувано на страницата на АФБ.

В него се уточнява също, че БФАС е подала молба за асоциирано членство към ФИА още през 2019 г., но и че Федерацията не я е разгледала, тъй като СБА държи правата за България. Официалното писмо на ФИА може да видите тук.

Чисто юридически ситуацията около лиценза на АФБ и БФАС едва ли е толкова сложна и везните вероятно ще се наклонят в полза на АФБ. ФИА няма причини да търси друга информация освен тази, която се съдържа в правните процедури. Оттук нататък обаче АФБ има отговорността да поеме диригентската палка и да започне най-накрая да работи. И ако наистина има намерение да функционира като ръководна структура, да го направи, сътрудничейки си с БФАС, която единствена демонстрира някаква визия за бъдещето на спорта у нас.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт