728 x 90

Президентът на ФИА се отказа от Формула 1

    Мохамед бин Сулайем вече няма да се меси в управлението на световния шампионат Мохамед Бин Сулайем, който наследи Жан Тод на поста президент на ФИА в края на 2021 г., обеща на своите избиратели, че ще реструктурира ръководството на Формула 1 заради множеството грешки на рейс контрола в драматичния финал на сезон 2021. Бившият рали

    Мохамед бин Сулайем вече няма да се меси в управлението на световния шампионат

    Мохамед Бин Сулайем, който наследи Жан Тод на поста президент на ФИА в края на 2021 г., обеща на своите избиратели, че ще реструктурира ръководството на Формула 1 заради множеството грешки на рейс контрола в драматичния финал на сезон 2021. Бившият рали състезател от ОАЕ бе и в основата на създаването на нова позиция в йерархията на ФИА – изпълнителен директор, който да поеме оперативните функции от президента.

    Промените, които се случват в моторспорт регулатора, обаче продължават и то в твърде необичайна посока. Бин Сулайем е изпратил официално писмо в понеделник на отборите от Формула 1, че той няма да има преки ръководни ангажименти към шампионата оттук нататък и щафетата ще поеме директорът на едноместните формули Ник Томбазис.

    Съобщението идва по-малко от месец след разразилия се конфликт между собствениците на шампионата от Liberty Media и бин Сулайем. Президентът на ФИА разкритикува остро появилата се информация в медиите за това, чe цената на Формула 1 надхвърля 20 милиарда долара, докато Liberty Media застана твърдо на позицията, че ФИА няма право да дискутира търговските аспекти от шампионата.

    От ФИА обаче твърдят, че решението на бин Сулайем да се откаже от преките ръководни функции във Формула 1 е следствие от цялостната програма за преструктуриране на Федерацията. Наскоро Стийв Нилсен бе номиниран за спортен директор, което го прави отговорен за всички спортни елементи в шампионатите под шапката на ФИА, включително и за рейс контрола. Той отговаря пред Ник Тобазис, под чието ръководство са още техническият директор Тим Гос, финансовият директор Федерико Лоди и оперативният директор Франсоа Сикар.

    Има обаче още една линия, по която се заражда конфликт между ФИА и Формула 1, като и в този случай бин Сулаейм запали искрата. Желанието на Andretti Autosport да се включи във Формула 1 заедно с Cadillac срещна недоволството на настоящите отбори заради преразпределението на приходите, но въпреки това ФИА отвори процедура за търсене на нови отбори във Формула 1.

    Източник: ams.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт