728 x 90

Aston Martin DBX707 ще е новият медицински автомобил във Формула 1

    Aston Martin пуска по пистите нов медицински автомобил за сезон 2023 на Формула 1. Със своите 707 к.с. и нов специален съединител DBX707 трябва да може да следва още по-бързо състезателите след старта. Aston Martin Medical Car отбеляза най-зрелищното си участие през миналия сезон на домашното състезание в Силвърстоун. Гуаню Жу удари Джордж Ръсел в

    Aston Martin пуска по пистите нов медицински автомобил за сезон 2023 на Формула 1. Със своите 707 к.с. и нов специален съединител DBX707 трябва да може да следва още по-бързо състезателите след старта.

    Aston Martin Medical Car отбеляза най-зрелищното си участие през миналия сезон на домашното състезание в Силвърстоун. Гуаню Жу удари Джордж Ръсел в първите няколко метра, обърна се със своята Alfa Romeo с главата надолу и се блъсна в предпазната ограда на завой 1, преобръщайки се настрани. За щастие, спасителите се озоваха бързо на място и успяха да освободят китаеца от заклещеното му положение невредим. През новия сезон в случай на катастрофа в стартовата обиколка медицинският автомобил би трябвало да пристига с няколко секунди по-бързо на мястото на инцидента. Aston Martin адаптира новия си модел специално към изискванията на първите няколко секунди от състезанието. Както е известно, когато светофарът изгасне, медицинският автомобил винаги е в готовност зад групата на състезателите и се устремява след тях възможно най-бързо. 

    Специален съединител за по-бързо стартиране

    С Aston Martin DBX707 състезателният лекар ще може да следва малко по-добре ракетите от Формула 1, когато те ускоряват след старта. Със 707 к.с. и въртящ момент от 900 Нм зеленият бомбардировач е най-мощният луксозен SUV в света. Тежащият 2,2 тона автомобил спринтира от 0 до 100 км/ч само за 3,1 секунди. Инженерите на Aston Martin са инсталирали в своя модел с двойно предаване специален съединител, за да подобрят възможностите му при стартиране. Смяната на предавки сега става още по-бързо, отколкото при серийния модел. За да бъде DBX бърз не само на правите участъци, но и в завоите, бяха предприети намеси и по ходовата част. Освен това Pirelli дари няколко комплекта специално адаптирани гуми P-Zero. В интериора си 707 има същото състезателно оборудване като стария „сериен“ DBX. Пътниците седят в черупкови седалки с шестточкови колани. Посредством комуникационна система се поддържа директна връзка с ръководителя на състезанието. Текущите събития в надпреварата се показват на монитор в централната конзола. И разбира се, в  автомобила има място и за цялото медицинско оборудване, включително дефибрилатор и пожарогасител.

    Бернд Майлендер продължава да кара Vantage

    Пилотът на медицинския автомобил Алън ван дер Мерве вече очаква с нетърпение новата си служебна кола: „Подобреният медицински автомобил показва впечатляващ напредък спрямо стария модел. той гарантира, че можем да сме в крак с високоскоростния свят на Формула 1. По този начин екипът на медицинския автомобил може напълно да се концентрира върху работата си и да реагира бързо и безопасно при инциденти на пистата.“ При колата за сигурност на Бернд Майлендер за момента всичко остава същото. Германецът продължава да пилотира Vantage, базиран на специалната версия Formula 1 Edition. Със своите 510 к.с. спортният автомобил не е толкова силен, колкото медицинския. Въпреки това максималната скорост от 310 к.с. би трябвало да е достатъчна, за да предвожда безопасно състезателите по трасето в опасни ситуации.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт