Нов проект за наредба за въвеждане на нискоемисионни зони в София предвижда деленето на столицата на две зони. Целта е допускането на стари и замърсяващи автомобили в тях да се ограничава в дни с въздух с лошо качество. По предварителни данни, съобщени от Дневник, проектът ще бъде подготвен през есента и ще влезе в сила
Нов проект за наредба за въвеждане на нискоемисионни зони в София предвижда деленето на столицата на две зони. Целта е допускането на стари и замърсяващи автомобили в тях да се ограничава в дни с въздух с лошо качество.
По предварителни данни, съобщени от Дневник, проектът ще бъде подготвен през есента и ще влезе в сила най-късно от средата на следващата година. Затварянето на едната от двете зони или и на двете ще зависи от наличието на фини прахови частици (ФПЧ) и азотен диоксид във въздуха.
Засега се знае, че по-малката зона ще обхваща територията на сегашната синя зона и ще бъде използвана при по-малко замърсяване. По-голямата ще се „активира“ при по-високи нива на ФПЧ във въздуха. Няма точна дефиниция за това коя еко категория ще бъде допускана в една от двете зони.
„Оборудването и за двете зони е готово, като в момента работим по свързването на инсталираните вече над 400 камери със сървъра на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“, обясни Зафир Зарков от ГЕРБ, зам.-председател на общинската комисия по транспорт.
Малката зона: бул. „Сливница“- бул.“Васил Левски“- бул.“Патриарх Евтимий“- бул.“Скобелев“ и ул. „Опълченска“. „Тя в голяма степен ще повтаря разширената синя зона, която предлагаме да се въведе“, уточни Зарков.
Голяма зона: бул. „Сливница“ – Сточна гара- бул. „Данаил Николаев“- бул.“Ситняково“- бул.“Пейо Яворов“- бул.“Никола Вапцаров“- бул.“Черни връх“- бул.“Хенрих Ибсен“, бул.“Иван Гешов“- бул.“Константин Величков“.
„Текстът в закона (за чистотата на атмосферния въздух) влиза в сила от 1 януари 2022 г. Тогава общините получават право да въвеждат нискоемисионни зони, затова няма как да бъдат въведени по-рано“, уточни Зарков.
До момента много малка бройка автомобили са били „скъсани“ на новите годишни технически прегледи.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *