728 x 90

Еко стикери в действие: Делят София на две зони със забрана на достъпа

Нов проект за наредба за въвеждане на нискоемисионни зони в София предвижда деленето на столицата на две зони. Целта е допускането на стари и замърсяващи автомобили в тях да се ограничава в дни с въздух с лошо качество. По предварителни данни, съобщени от Дневник, проектът ще бъде подготвен през есента и ще влезе в сила

Нов проект за наредба за въвеждане на нискоемисионни зони в София предвижда деленето на столицата на две зони. Целта е допускането на стари и замърсяващи автомобили в тях да се ограничава в дни с въздух с лошо качество.

По предварителни данни, съобщени от Дневник, проектът ще бъде подготвен през есента и ще влезе в сила най-късно от средата на следващата година. Затварянето на едната от двете зони или и на двете ще зависи от наличието на фини прахови частици (ФПЧ) и азотен диоксид във въздуха.

Засега се знае, че по-малката зона ще обхваща територията на сегашната синя зона и ще бъде използвана при по-малко замърсяване. По-голямата ще се „активира“ при по-високи нива на ФПЧ във въздуха. Няма точна дефиниция за това коя еко категория ще бъде допускана в една от двете зони.

„Оборудването и за двете зони е готово, като в момента работим по свързването на инсталираните вече над 400 камери със сървъра на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“, обясни Зафир Зарков от ГЕРБ, зам.-председател на общинската комисия по транспорт.

Малката зона: бул. „Сливница“- бул.“Васил Левски“- бул.“Патриарх Евтимий“- бул.“Скобелев“ и ул. „Опълченска“. „Тя в голяма степен ще повтаря разширената синя зона, която предлагаме да се въведе“, уточни Зарков.

Голяма зона: бул. „Сливница“ – Сточна гара- бул. „Данаил Николаев“- бул.“Ситняково“- бул.“Пейо Яворов“- бул.“Никола Вапцаров“- бул.“Черни връх“- бул.“Хенрих Ибсен“, бул.“Иван Гешов“- бул.“Константин Величков“.

„Текстът в закона (за чистотата на атмосферния въздух) влиза в сила от 1 януари 2022 г. Тогава общините получават право да въвеждат нискоемисионни зони, затова няма как да бъдат въведени по-рано“, уточни Зарков.

До момента много малка бройка автомобили са били „скъсани“ на новите годишни технически прегледи.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт