IS 500 е повече от просто компактен седан с V8 мотор.
В години, в които автомобилните производители масово се обръщат към по-малки мотори, Lexus изкара новия си компактен спортен модел IS 500. За разлика от всички свои конкуренти, той използва огромен V8 двигател без турбини.
Седанът е позициониран в гамата F Sport Performance, която няма характера на най-бруталните F серии. Все пак, под предния капак се крие 5.0-литров V8 атмосферен агрегат с доста солидни показатели.
Мощността на мотора е 472 конски сили при 7100 оборота в минута, a въртящият момент е 535 Нм при 4800 оборота. Единствената опция на скоростната кутия е осемстепенна автоматична.
IS 500 може да ускори до 60 мили в час (96 километра в час) за 4.5 секунди. Теглото на автомобила е 1765 кг, което е с около 65 кг повече от IS 350 F Sport. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.
IS 500 е повече от просто компактен седан с V8 мотор. Доработки има по на практика всички компоненти, а особено внимание е обърнато на окачването и кормилното управление.
Моделът се предлага стандартно с Dynamic Handling Package, който включва адаптивно окачване и диференциал с ограничено приплъзване Torsen. IS 500 получава и задни амортисьори доставени от Yamaha, които подобряват твърдостта на окачването на задната ос.
Спирачките са с размери 14 инча отпред и 12.7 инча отзад, срещу 13.1 инча и 11.7 инча съответно за IS 350 F Sport.
Продажбите на модела стартират през пролетта на тази година. Все още не е ясно на кои пазари ще се предлага спортният седан, както и какви ще бъдат цените му, съобщава Motor1.com.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *