728 x 90

Последният голям динозавър – Buick Roadmaster от 1996 година има V8 и задно предаване

Последното поколение Roadmaster, произвеждано от 1991 до 1996 г., отбеляза края на една ера за Buick Motor Division. Моделът е последният представител на тази легендарна американска марка, който използва монтиран в предната част V8 мотор, задвижващ задните колела. Когато новият Roadmaster се появява на бял свят, първи пред публика се представя версията комби през есента

Последното поколение Roadmaster, произвеждано от 1991 до 1996 г., отбеляза края на една ера за Buick Motor Division. Моделът е последният представител на тази легендарна американска марка, който използва монтиран в предната част V8 мотор, задвижващ задните колела. Когато новият Roadmaster се появява на бял свят, първи пред публика се представя версията комби през есента на 1990 година. Няколко месеца по-късно дебютира и седан модификацията, която се завръща към традициите на марката по всички отношения.

Моделът използва старинна конструкция на каросерията с шаси тип рама, което идва от платформата на GM B-Body, споделена с Chevy Caprice. Семейната кола разполага с надлъжно разположен V8 двигател отпред, който предава тяга до задните колела посредством карданна връзка. Версиите на V8 мотора са няколко, като в годините между 1991 и 1996 максималната мощност достига 260 конски сили. При този мотор впръскването на горивото се контролира по електронен път. Максималната скорост на Roadmaster достига почти 170 км/ч, но е електронно ограничена.

Точно както бихте очаквали, кабината на Roadmaster използва всяка една екстра, която марката може да предложи по това време. Налични са две нива на оборудване, Sedan и Limited Sedan, като и двете залагат на комфорта и удобството по време на пътуване. Кожен салон с електрическа настройка, климатроник, пълен ел. пакет и много други са част от серийното оборудване. През 1994 година кабината е освежена, като таблото е заменено с по-модерно такова.

Накратко, Roadmaster е всичко, което традиционният купувач на Buick очаква през тези години от една кола: голям, просторен и удобен, с осемцилиндров двигател отпред, задвижващ колела отзад. И макар Buick да има лоялни клиенти по това време, продажбите не достигат нивата, които са предвидени по време на развойната дейност на последния Roadmaster. Доставките достигат връх през 1992 г. със 85 000 единици, но още през втората година спадат с над 50 процента. По-малко от 23 000 бройки са продадени през 1996 година, което вече не е рентабилно за марката и моделът бива спрян. И до ден днешен този модел си остава последният „динозавър“ на Buick. В наши дни най-продаваният автомобил на фирмата в САЩ е Encore, който е компактен SUV.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт