728 x 90

САЩ, 1986 г.: Купуваш нов Cadillac, получаваш Zastava Yugo безплатно

Една от най-силните години на Zastava Yugo на американския пазар е 1986 година. Тогава от хечбека в страната са продадени почти 36 000 копия.

Навярно мнозина от вас знаят, че в средата на 80-те години на миналия век сръбският производител Zastava стъпва на пазара в САЩ. След много трудности с емисионните норми, Yugo става най-евтиният, макар и най-бавен чисто нов автомобил в страната.

Въпреки някои технически промени, които скромният хечбек претърпява, машината далеч не е търсена особено много. Все пак, в Америка стандартите за размери, мощност и комфорт са съвсем различни още по това време.

Една от най-силните години на Yugo на американския пазар е 1986 година. Тогава от хечбека в страната са продадени почти 36 000 копия, което е сериозно постижение за толкова елементарен и лишен от лукс автомобил.

Със сигурност за положителния резултат, макар и само маркетингово, спомага и кампания на дилър на Cadillac, който предлага безплатно Yugo при покупка на модел от американската марка. Всъщност, едва 22 клиенти се възползват от промоцията като нито един от тях така и не получава колата си Yugo.

По това време въпросният продавач на Cadillac от Чикаго предлага модели на марката с цена между 24 и 28 хиляди долара. Yugo пък се котира срещу едва 4200 долара и дори все още не предлага климатик – такъв се появява опционално няколко години по-късно.

От една страна, кампанията генерира доста интерес и докарва нови клиенти в шоурума, които оглеждат автомобилите Cadillac. От друга, едва 22 човека подписват документите, но така и не взимат колите си Yugo. Вместо това, те предпочитат финансова отстъпка в размер на цената на югославската машина.

Авантюрата на Zastava в САЩ приключва през 1992 година, когато са продадени 1412 екземпляра от Yugo. По това време моделът вече разполага и с опционална автоматична скоростна кутия с три предавки, която идва от Renault. Общо в страната за продадени над 141 000 коли Yugo.

През 2002 година инвеститор възнамерява да възстанови вноса на коли Zastava в САЩ като дори сключва споразумение с производителя от Крагуевац. Планът е през 2003 година да бъдат продадени не по-малко от 60 000 бройки от обновена версия на Yugo.

В крайна сметка обаче, инвеститорът пренасочва парите си в посока китайската фирма Chery. Това решение се оказва неуспешно, тъй като вносът на китайски коли в САЩ приключва с много малко продадени бройки към края на 2006 година.

По-долу можете да видите рекламно видео на Yugo за Aмерика, в което се казва, че „надеждността е второто име на Yugo.“ За жалост обаче, техническите проблеми, съпътстващи автомобила, са много.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт