728 x 90

VW не се отказва от дизелите, TDI вече може да работи и на парафиново гориво

Volkswagen официално обяви, че последното поколение четирицилиндрови дизелови двигатели на марката е одобрено за използване с парафинови горива, новоразработено дизелово гориво, което съдържа био-компоненти. Според автомобилния производител използването на парафинови горива трябва да позволи значително намаляване на въглеродните емисии – приблизително до 70-95 процента спад в сравнение с конвенционалния дизел. Съобщението за пресата се фокусира

Volkswagen официално обяви, че последното поколение четирицилиндрови дизелови двигатели на марката е одобрено за използване с парафинови горива, новоразработено дизелово гориво, което съдържа био-компоненти. Според автомобилния производител използването на парафинови горива трябва да позволи значително намаляване на въглеродните емисии – приблизително до 70-95 процента спад в сравнение с конвенционалния дизел.

Съобщението за пресата се фокусира основно върху автомобилните превозни средства, но германската марка също така заяви, че всички модели VW с четирицилиндрови дизелови двигатели (TDI), доставени от края на юни тази година, са одобрени за работа с парафинови дизелови горива в съответствие с европейския стандарт EN 15940. Тези модели включват Tiguan TDI, както и осмо поколение Golf в GTD версия.

„Чрез използването на екологично чисти горива в одобрените модели на Volkswagen, ние даваме възможност на клиентите в цяла Европа да намалят значително своите емисии на CO2 веднага щом горивото е налично на местно ниво. Например, използването на парафинови горива е разумна допълнителна опция, особено за компании със смесен автопарк, съставен от модели с електрически и конвенционални задвижвания“, казва проф. Томас Гарбе, ръководител на отдела за бензин и дизелово гориво във Volkswagen.

Парафиновите горива се произвеждат от биологични остатъчни и отпадъчни материали като хидротретирано растително масло (HVO). Тези биогорива като HVO вече са налични на пазара, като се очаква да увеличат своя дял до 20 до 30 процента на енергийния пазар в Европа през следващите десет години. Други примери за парафинови дизелови горива, които вече се предлагат на пазара, са дизели C.A.R.E, NEXTBTL и HVO.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт