728 x 90

Нов бизнес план от VW: 14 лв/час и колата ви ще ви кара сама

Глобалната автомобилна индустрия се променя. Производителите на автомобили са принудени да правят по-екологични автомобили и на свой ред клиентите искат все повече и повече функции на борда на своите превозни средства. Пандемията, Брекзит и недостигът на чипове не помагат на ситуацията, това е сигурно. Променящите се времена обаче създават не само предизвикателства, но и възможности

Глобалната автомобилна индустрия се променя. Производителите на автомобили са принудени да правят по-екологични автомобили и на свой ред клиентите искат все повече и повече функции на борда на своите превозни средства. Пандемията, Брекзит и недостигът на чипове не помагат на ситуацията, това е сигурно. Променящите се времена обаче създават не само предизвикателства, но и възможности – и Volkswagen вече има идея как да повиши рентабилността си в новото време.

Шефът на VW по продажби и маркетинг Клаус Зелмер наскоро даде интервю за TopGear и обсъди стратегията на производителя за следващото десетилетие. Той призна, че софтуерните актуализации са огромна възможност за автомобилните производители и нарисува съвсем различна, макар и логична, картина на това как може да изглежда процесът на закупуване на автомобили в бъдеще.

Зелмер вярва, че Volkswagen ще започне да произвежда автомобили с всички екстри предварително инсталирани, вместо да се налага да произвежда всеки автомобил към точните спецификации на всеки отделен клиент. Това ще направи производството по-евтино и в най-добрия случай ще означава, че бъдещите превозни средства могат да бъдат по-достъпни за клиентите.

На свой ред, за да повиши собствената си ефективност като бизнес субект, Volkswagen ще отдава определени функции срещу абонамент, само когато имате нужда от тях. Зелмер даде на TopGear много интересен пример – отдаване под наем на технология за автономно шофиране. VW вярва, че клиентите ще се радват да плащат, за да оставят колите си да ги возят автономно.

„Всичко това се основава на моделиране на печалби и разходи“, каза Зелмер. „Ако вземете примера с автономен режими на шофиране от ниво 4, разходите за инсталирането му в автомобил са огромни: петцифрена сума в евро. Кой ще плати това? Не и масовият пазар. Сега вземете случая, в който ние го инсталираме и го включваме и изключваме дистанционно. Нашето моделиране на разходи показва, че ако таксуваме 7 евро на час за режим на автономно задвижване от ниво 4, това е печеливш бизнес модел за нас.“

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт