През 90-те Toyota Mega Cruiser беше японският отговор на Hummer

Toyota Land Cruiser и Hilux може да имат имиджа на неразрушими машини, но дори и те не могат да се доближат до този офроудър. Той носи името Mega Cruiser и се произвежда в цивилна версия между 1995 и 2002 година. Всъдеходът първоначално се появява като военна машина с името Japan Ground Self Defence Force. Създадена

Toyota Land Cruiser и Hilux може да имат имиджа на неразрушими машини, но дори и те не могат да се доближат до този офроудър. Той носи името Mega Cruiser и се произвежда в цивилна версия между 1995 и 2002 година.

Всъдеходът първоначално се появява като военна машина с името Japan Ground Self Defence Force. Създадена е за японската армия и служи в различни отрасли като специализиран транспорт.

Както TopGear съобщава, подобно на Hummer, Toyota решава да създаде цивилна версия, която получава названието Mega Cruiser. В течение на годините са произведени едва около 100 бройки.

Производството за публичния пазар започва през 1995 година като моделът се предлага само на родна земя. Цената, преизчислена към днешните цени, съответства на около 150 000 паунда.

С повече от пет метра дължина, 2.2 метра ширина и 2.1 метра височина, Mega Cruiser е много по-голям дори от Hummer H1. Тежи почти три тона и има 750 кг полезен товар.

Прочети още:
Зрелищно шоу с ретро автомобили на покрива на столичен хипермаркет на 18 и 19 юни

Мощността идва от 4.1-литров четирицилиндров турбодизелов двигател, произвеждащ само около 150 к.с.. Четиристепенна автоматична скоростна кутия задвижва и четирите колела през три заключващи се диференциала.

Част от инженерните постижения на Mega Cruiser са четири завиващи колела, специален редуктор за офроуд препятствия, 37-цолови колела, 420 мм пътен просвет и други. Подобно на други специални 4х4 машини, и тази джипка може да спада и надува гумите си според изискванията на терена.

Оригинално, всички екземпляри от Mega Cruiser са сглобени в конфигурация с десен волан. Смята се, че поне десетина от тях са трансформирани към ляв волан след експорт извън Япония.

Заедно с военните бройки, от машината са направени около 3000 копия.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget