728 x 90

Toyota Hilux FCEV: Японците показват все по-голяма любов към водорода

Toyota ще използва технологията си от Mirai, за да задвижи Hilux към едно по-екологично бъдеще. Докато новите електрически пикапи се появяват като гъби, особено в САЩ, най-големият производител на автомобили в света се фокусира и върху горивни клетки за своите пикапи. Поне в малки серии, както сега обявиха японците. Първите прототипи на задвижвана с водород

Toyota ще използва технологията си от Mirai, за да задвижи Hilux към едно по-екологично бъдеще.

Докато новите електрически пикапи се появяват като гъби, особено в САЩ, най-големият производител на автомобили в света се фокусира и върху горивни клетки за своите пикапи. Поне в малки серии, както сега обявиха японците. Първите прототипи на задвижвана с водород Toyota Hilux трябва да бъдат представени в Европа още през 2023 г. Пикапът на платформа с горивни клетки се разработва в Англия от консорциум, ръководен от Toyota Manufacturing UK Limited (TMUK). Участват също така инженерната компания Ricardo, Forma European Thermodynamic, групата D2H и Thatcham Research. Отделът за научноизследователска и развойна дейност на Toyota Motors Europe също допринася със своя опит. Hilux със задвижване с горивни клетки, който Toyota първоначално иска да произвежда в малка серия в завода в Бърнастън, разчита на задвижващата технология от Toyota Mirai. Докато горивната клетка е разположена в предния край вместо двигателя с вътрешно горене, три резервоара под високо налягане са монтирани надлъжно под автомобила. Задвижването се поема от електродвигател на задната ос, а двойно задвижване не се вижда, или поне това знаем от чертежите.

Прочети още:
Хибридната Dacia Jogger идва съвсем скоро на цена от 50 490 лева

Хибриден пионер, а вече и водороден пионер

Toyota все още не е дала никакви данни за бъдещия водороден пикап, но можем да ги научим от Toyota Mirai. Hilux получава технологията от второто поколение Mirai, което дебютира при нас през 2021 г. Литиево-йонна батерия действа като буферно съхранение и постоянно възбуден синхронен двигател за задвижване на задните колела, което го довежда до 134 кВ и 300 нютон метра. Трябва да се спекулира с капацитета на резервоарите за съхранение на водород: докато сегашният Mirai разчита на резервоари с различни размери и разпределение, изгледът в разрез на FCEV-Hilux показва три резервоара с еднакъв размер – все пак платформата на пикапа предразполага по-голямо пространство за съхранение от нормална кола. Водородният Hilux вероятно ще има обем за съхранение от около шест килограма водороден газ, докато Mirai има 5,6 кг.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget