728 x 90

Toyota bZ4X е сериен електрически кросоувър с до 450 км пробег

През април тази година Toyota представи бъдещ изцяло електрически кросоувър с концепцията bZ4X и тoва EV сега прави своя дебют като сериен модел. SUV-то с нулеви локални емисии е първият член на подмарката bZ (beyond Zero) на Toyota, която ще се сдобие със седем модела, планирани за пускане през следващите години. bZ4X има приблизително размерите

През април тази година Toyota представи бъдещ изцяло електрически кросоувър с концепцията bZ4X и тoва EV сега прави своя дебют като сериен модел. SUV-то с нулеви локални емисии е първият член на подмарката bZ (beyond Zero) на Toyota, която ще се сдобие със седем модела, планирани за пускане през следващите години. bZ4X има приблизително размерите на RAV4 и е базиран на платформата e-TNGA на автомобилния производител, посветена на електрическите превозни средства.

Когато влезе в продажба в средата на 2022 г., електрическата джипка ще се предлага в две версии в зависимост от броя на електродвигателите. Базовият модел разчита на един електродвигател, монтиран на предната ос, с максимална мощност от 201 конски сили и 265 Нм моментален въртящ момент. Моделът е с предно предаване и ще ускорява от място до 100 километра в час за 8.4 секунди. Максималната скорост на движение е 160 км/ч.

BZ4X със задвижване на всички колела използва два електрически двигателя, по един за всяка ос, за комбинирана мощност от 215 к.с. и 336 Нм въртящ момент. Мощността, казва Toyota, е достатъчна, за да задвижи автомобила до 100 км/ч за 7.7 секунди, докато максималната скорост остава непроменена в сравнение с базовия модел. Едно нещо, което си струва да се отбележи, е, че по-скъпият вариант има AWD система, разработен в сътрудничество със Subaru.

Независимо дали изберете по-достъпния или по-скъпия модел, и двата използват батерия с течностно охлаждане и капацитет от 71.4 кВч. В базовия модел тя осигурява пробег от 450 километра между две зареждания, измерено по цикъла WLTP. Както беше обявено по-рано тази година, Toyota твърди, че батерията няма да загуби повече от 10 процента от производителността си за 10 години или 240 000 км експлоатация, което от двете настъпи първо.

Когато излезе на пазара, bZ4X ще стане първата серийна Toyota, оборудвана с опционална безжична система за кормилно управление без механична връзка между волана и гумите. Автомобилният производител обещава, че това ще осигури подобрено усещане за управление и намалени вибрации на волана. При пускането на пазара технологията ще бъде налична на избрани пазари и бройките, оборудвани с нея, ще имат yoke волан вместо традиционно кормило.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт