Интеграцията на пропан-бутан в Renault Clio, както и при Renault Captur, е операция, извършвана директно в завода.
От март 2021 г. Renault Clio ще се предлага с двугоривен двигател, съчетаващ новия трицилиндров турбиниран TCe 100 и пропан-бутан. Той предлага подобрена производителност, която позволява смесен разход на гориво между 5.4 и 7.8 л/100км и CO2 емисии между 121 и 136 г/км.
Максималният въртящ момент е 170 Нм от 3500 об/мин, което го прави подходящ за широк спектър от употреба, като същевременно намалява разхода на гориво и CO2 емисиите.
Интеграцията на пропан-бутан в Renault Clio, както и при Renault Captur, е операция, извършвана директно в завода. За клиента това означава: лесна поръчка, без допълнително забавяне и едно лице за контакт за гаранцията и поддръжката на автомобила в мрежа, обучена за работа с тази технология.
Още от своя дизайн бензиновият двигател е проектиран да работи на гориво с пропан-бутан. Допълнителният резервоар за пропан-бутан, изработен от високоякостна стомана, е разположен на мястото на резервната гума, без да докосва резервоара за бензин като по този начин се запазва обемът на багажника.
Възвратен клапан, 80% ограничител на запълване, ограничител на дебита, електромагнитен клапан и предпазен клапан допълват техническата система.
Автомобилът може да работи или на бензин, или на пропан-бутан. Той е оборудван с два отделни резервоара, един за бензин и един за пропан-бутан. С два пълни резервоара автомобилът има кумулативен пробег от над 1000 км.
Превключването е лесно за водача. Преминаването от бензин на пропан-бутан и обратно се извършва по два начина: ръчно, чрез специален превключвател, разположен в купето (избраният режим след това се повтаря при следващо стартиране на двигателя) или автоматично, когато резервоарът за пропан-бутан е празен. Пълненето на резервоара за пропан-бутан (32 л за Renault Clio) също е бързо и лесно (само 2 минути).
Друга силна страна на тази фабрична интеграция е, че обемът на багажника над пода остава непроменен (резервоарът за пропан-бутан е монтиран на мястото на резервното колело).
Renault Clio ще се предлага в България от март на цени от 28 800 лв. с ДДС.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *