728 x 90

Qiantu K50 е китайски суперкар с големи амбиции

Изцяло електрическият Qiantu K50 беше представен на автомобилното изложение в Шанхай през 2015 г. Сега предстои да бъде пуснат и в САЩ под марката Mullen. С Qiantu K50 китайската компания за дизайн и разработки CH Auto още през 2015 г. проектира суперспортен автомобил с чисто електрическо задвижване, който по изключение не изглежда като плагиат на

Изцяло електрическият Qiantu K50 беше представен на автомобилното изложение в Шанхай през 2015 г. Сега предстои да бъде пуснат и в САЩ под марката Mullen.

С Qiantu K50 китайската компания за дизайн и разработки CH Auto още през 2015 г. проектира суперспортен автомобил с чисто електрическо задвижване, който по изключение не изглежда като плагиат на добре известни величия в жанра. За модела със задно предаване производителят Qiantu Qiche искаше по онова време 700 000 юана. Тогава това се равняваше на 105 000 евро. Американският доставчик на електромобили, зарядни станции и батерии Mullen Automotive още през 2019 г. хвърли око на китайския спортен автомобил и поиска да адаптира K50 за американския пазар. Под названието Mullen Dragonfly K50 той трябваше да зарадва публиката в САЩ. Заради различни съдебни спорове между страните обаче не се получи нищо. До днес. През март 2023 г. Mullen Automotive отново обяви, че ще пусне Qiantu K50 на американските пазари.

За първи път в Америка

Според собствени изявления калифорнийската фирма е придобила от Qiantu лиценза и правата за разпространение на K50 в Северна и Южна Америка. Китайският спортен автомобил сега трябва да бъде адаптиран към регистрационните разпоредби на САЩ, а също и да претърпи корекции в   дизайна, така че да прилича на моделите Mullen Five и Five RS. Промени има и в именуването. Dragonfly е минало; K50 трябва да излезе на терена под марката Mullen – като GT и GT RS. 

Qiantu K50 спринтира до 100 км/ч за малко под две секунди

Китайският спортен автомобил с дължина 4,63 и широчина 2,06 метра разполага под карбоновата си каросерия с батерия с капацитет 41,1 кВтч и според производителя трябва да постига пробег до 380 километра. С алуминиевото си шаси, доставяно от британската специализирана фирма Mira, бързата машина тежи 1695 килограма. Задвижването се осъществява от два електрически мотора – по един за всеки мост – с обща мощност 320 кВт (435 к.с.). Малко под две секунди са обявени като време за спринта от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост се достига чак при около 320 км/ч.

Интериорът предлага нещо по вкуса на притежателите на спортни автомобили от старата школа: аналогови контролни уреди. Задължителният в наши дни сензорен екран все пак е налице. Той е вграден в сива кожа по средата на арматурното табло и формира централния блок за управление на инфо-развлекателната система.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт