728 x 90

Новият Porsche 911 GT3 R – 565 к.с., брутална аеродинамика и състезателен дебют през 2023 г.

С най-новото поколение на 911 GT3 R, Porsche представя нов клиентски състезателен автомобил. Новият претендент за GT3 сериите по света е базиран на настоящото поколение 992 и ще бъде готов да се състезава в началото на сезон 2023. Разработването започва през 2019 г. Приоритетът е бил по-нататъшното подобряване на управляемостта за професионалистите и така наречените

С най-новото поколение на 911 GT3 R, Porsche представя нов клиентски състезателен автомобил. Новият претендент за GT3 сериите по света е базиран на настоящото поколение 992 и ще бъде готов да се състезава в началото на сезон 2023. Разработването започва през 2019 г. Приоритетът е бил по-нататъшното подобряване на управляемостта за професионалистите и така наречените джентълмен пилоти, както и използването на по-големи резерви от производителност за различни класификации на баланса на производителността (BoP – Balance of Performance). Допълнително внимание се отделя и на оптимизирането на работата на отборите със състезателния автомобил и на намаляването на текущите разходи. Porsche Motorsport предлага новия 911 GT3 R на цена от 511 000 евро плюс конкретното за държавата ДДС.

След като класът GT3 беше обявен за професионална категория в сериите на северноамериканския шампионат IMSA, Световният шампионат по издръжливост FIA WEC последва примера: От 2024 г. състезателните автомобили GT3 като новия 911 GT3 R ще могат да участват за първи път в 24-те часа на Льо Ман.

В основата на новия състезателен автомобил е почти стандартният двигател, базиран на поколение 992 на силовата машина 911. Както и в предишния модел, това е 6-цилиндров боксерен двигател с водно охлаждане, 4-клапанна технология и директно впръскване на горивото. Основната нова разработка е работният обем: Както при 911 RSR, капацитетът на новия 911 GT3 R е увеличен с цели 5% от 3997 на 4194 см. Това увеличава максималната мощност на двигателя до около 416 kW (565 к.с.). На първо място обаче Porsche оптимизира кривата на въртящия момент и мощността в целия диапазон на оборотите. Вследствие на това новият 4,2-литров 6-цилиндров двигател е по-подходящ за джентълмен пилотите.

Високооборотният 6-цилиндров двигател се справя без турбокомпресор и е с класическото задно разположение, като по този начин подобрява тягата и спирането. Той обаче е наклонен напред с 5,5 градуса, което създава повече свобода за дифузьора под каросерията. Спомагателните устройства като алтернатора и компресора на климатика са преместени един метър напред и по-надолу в пространство пред двигателя и скоростната кутия, което има положителен ефект върху разпределението на масата на 911 GT3 R. Секвенциалната 6-степенна скоростна кутия с постоянно зацепване е заимствана от настоящия 911 GT3 Cup. Перата за превключване на волана управляват електронен превключващ барабанен механизъм, който позволява особено бързи и прецизни смени на предавките.

Окачването на 911 GT3 R – много от чиито елементи са модифицирани – поддържа управляемостта, позволява по-прецизно кормилно управление, осигурява по-малко износване на задните гуми и намалява времето за промяна на настройките. За тази цел множество компоненти и технически решения са заимствани от 911 RSR. На предната ос най-съвременни двойни носачи контролират колелата. Задната ос е с многораменно окачване. Амортисьорите KW са допълнително подобрени и предлагат пет настройки за регулиране. Модификациите в настройките са извършват с така наречените подложки. Тези пластини позволяват прецизно регулиране, без необходимост от времеемкото повторно регулиране на окачването впоследствие.

В автомобил като новия 911 GT3 R функционалността стои на преден план. Въпреки това Грант Ларсон от Style Porsche отново успява да създаде особено зашеметяващи и хармонични форми. Те акцентират върху наследството на 911 и го съчетават с усъвършенствана ефективност. Най-видимо това е отразено в аеродинамиката. Основните точки: издигната долна част на каросерията в предната част на предната ос, за първи път заедно с гладък под и заден дифузьор. Тази комбинация подобрява притискащата сила без значително увеличение на въздушното съпротивление. Задното крило сега се отличава с монтиране тип „лебедова шия“. Това осигурява чист въздушен поток под крилото и по този начин подобрява аеродинамичната ефективност на компонента.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт