728 x 90

Колите на Северна Корея – копиране и кражба от Русия, Азия и дори САЩ

Северна Корея е редовно в международните новините през последните няколко години. Интересът към страната е голям поради потайността й, а трудните отношения с Доналд Тръмп по време на управлението му само влошиха допълнително нещата. Защо обаче да говорим за политика, когато сме в автомобилен сайт? Вместо това ще се опитаме да ви обрисуваме автомобилната индустрия

Северна Корея е редовно в международните новините през последните няколко години. Интересът към страната е голям поради потайността й, а трудните отношения с Доналд Тръмп по време на управлението му само влошиха допълнително нещата.

Защо обаче да говорим за политика, когато сме в автомобилен сайт? Вместо това ще се опитаме да ви обрисуваме автомобилната индустрия в Северна Корея. Да, съществува такава. Ето някои факти за нея:

  1. Северна Корея има индустриален капацитет да произвежда само около 40 000 до 50 000 превозни средства (не само автомобили) годишно, което е около 0.05% от общия брой произведени автомобили годишно в САЩ. В Северна Корея има само 11 коли на 1000 души население.
  2. Първите произведени в Северна Корея автомобили са копия на съветски дизайн, между които камионетката ГАЗ-51, джипката ГАЗ 69 и седана ГАЗ-Победа.
  3. Правителството на Северна Корея има дълг от 500 милиона долара, който трябва да бъде изплатен на шведския автомобилен производител Volvo. Това е следствие от сделка за автомобили Volvo 144, която е сключена през 1974 г. От тогава до днес сметката не е платена, а Volvo все още изпраща сметка в Северна Корея два пъти годишно.
  4. През 2007 г. Ким Чен Ир нарежда да бъдат конфискувани всички превозни средства, произведени в Япония. Твърди се, че „той вижда японска кола на пътя, която е с повереда и не работи,“ което се оказва достатъчна причина за него да откаже вноса на всякакви коли от Япония.
  5. Някои от автомобилните модели в Северна Корея са добре познати на западните пазари. Сред тях, както можете да видите на снимките, откриваме и копия на Volkswagen, за които се смята, че немската марка няма ни най-малка заслуга и участие.

Pyeonghwa Motors е най-големият производител на автомобили в Северна Корея. Той продава автомобилите си под две марки, Zunma и Peokkugi, като всички продукти са на практика нелегално откраднати от други производители.

Ако Китай все още копира американски, европейски и японски автомобили, то севернокорейците правят същото с китайската продукция. Ярък пример за това е моделът Hwiparam II. На практика това е Ford Pinto, който през годините се подвизава и като Brilliance Junjie в Китай.

Като цяло, не е трудно да предположите, че пазарът на нови коли в Северна Корея е доста ограничен, но надали сте си мислели, че модел с 200 продажби ще оглави класацията за най-продаван. Точно такъв е случаят с Hawtai Lusheng E70, който е най-продаваният автомобил през 2014 г., когато са закупени точно 200 таксита от него. Всъщност, това е копие на китайския автомобил BYD.

На фона на всичко това, лидерът на Северна Корея Ким Чен-ун се наслаждава на лъскава колекция от луксозни коли. Преди години се разрази скандал с един от неговите Mercedes-и, който се е озовал по неясен начин в страната. Международните организации дори погледнаха критично към Mercedes-Benz, но производителят потвърди, че няма ни най-малка роля в доставката на лимузината.

Западните стоки от висок клас си проправят път към елита на Северна Корея чрез сложна система от пристанищни трансфери, тайни кораби в открито море и несъществуващи по документи фирми. Смята се, че по такъв начин в страната се озовават и представителните лимузини на Чен-ун.

Снимки: Ripituc

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт