728 x 90

Започна строежът на завод за електромобили до Ловеч

Изграждането на завода за електромобили в Ловеч вече е стартирало. Това става ясно от коментар на Любомир Станиславов, изпълнителен директор на „Next.e.Go България“ и „Аутомотив Клъстер България“, пред БТА. Очаква се същинското производство на електромобили да започне до края на следващата година. „Ние сме получили всички необходими документи както от Община Ловеч, така и от

Изграждането на завода за електромобили в Ловеч вече е стартирало. Това става ясно от коментар на Любомир Станиславов, изпълнителен директор на „Next.e.Go България“ и „Аутомотив Клъстер България“, пред БТА. Очаква се същинското производство на електромобили да започне до края на следващата година.

„Ние сме получили всички необходими документи както от Община Ловеч, така и от всички останали институции, тъй като става въпрос за поредица разрешителни, съгласувателни процедури“, коментира Станиславов. „На практика можем да кажем, че строителството е започнало, тъй като вече има главен изпълнител и той подготвя и обгражда терена, което е не малка задача. Става въпрос за изграждане на ограда от над 2,5 км и това вече се случва.“

„Това е модерен завод, нов начин за производството на електрически автомобили и по подобие на компания като Tesla – повечето различни части на този завод са направени в едно общо тяло, обща сграда. Тя е с доста внушителни за България размери – над 320 метра дълга в едната посока, а в другата около 240 метра. Това е основната сграда, където ще се случва производството.  В нея има доста сложна организация с различни складови зони, зона за производство на т. нар алуминиеви пространствени рами и др,“ коментира още Любомир Станиславов.

Заводът ще има множество доставчици, но основните компоненти – носещата структура на автомобила, която е от алуминий, външната обвивка и т.н. ще се произвеждат на място. Определени елементи – батерии, седалки, ще идват от външни доставчици.

„Така е във всеки един световен завод, няма нищо по-различно. По-различното е процентите на работа, начинът на организация и материалите, с които се работи, защото никога досега алуминий не е използван за масово достъпен автомобил, било то електрически или конвенционален. Обикновено алуминият се използва в скъпите луксозни и спортни автомобили, тъй като е по-скъп материал, но това е част от технологията да могат да се оптимизират процесите на производство“, казва още Станиславов.

Фабриката в Ловеч ще бъде разположена върху индустриален терен с площ над 160 000 кв.м., а застроената площ ще надхвърли 65 000 кв.м., като при достигане на пълен капацитет на завода на всеки 15 мин ще бъде произвеждан по един автомобил. Проектът ще бъде основа за създаването на индустриален клъстер, който ще даде възможност на местните производители на компоненти да навлязат в екосистемата на автомобилната промишленост, като се сертифицират и се присъединят към глобалната мрежа от доставчици.

Фабриката ще произвежда един от най-устойчивите градски електрически автомобили – E.GO Life, в Cross и Sport модели. Всички BEV автомобили e.GO са базирани на издръжливата алуминиева рамка space frame и са изработени от възобновяеми полимерни материали. Tози подход елиминира нуждата от традиционните Пресшоп и Пейнтшоп (цехове за пресоване и боядисване), което позволява по-екологична и икономически устойчива система за производство в микрофабрики. По този начин e.GO Mobile ще революционизира производството в автомобилната промишленост, като сведе до минимум екологичния си отпечатък и повиши капиталовата си ефективност.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт