728 x 90

Ford Mustang Shelby GT500 Code Red – 1318 к.с., ново окачване и по-брутална визия

„Серийният“ Ford Mustang Shelby GT500 е един меко казано доста мощен автомобил със своите 771 к.с. и 847 нютонметра. Shelby American обаче още в края на миналата година доработиха 5,2-литровия компресорен V8 на Ford Mustang Shelby GT500, постигайки мощност от 900 к.с. Моделът беше наречен GT500KR и ще бъде направен в ограничен тираж от 225

„Серийният“ Ford Mustang Shelby GT500 е един меко казано доста мощен автомобил със своите 771 к.с. и 847 нютонметра. Shelby American обаче още в края на миналата година доработиха 5,2-литровия компресорен V8 на Ford Mustang Shelby GT500, постигайки мощност от 900 к.с. Моделът беше наречен GT500KR и ще бъде направен в ограничен тираж от 225 броки. Звучи впечатляващо, но американските специалисти в областта на спортните и състезателни машини могат и още повече!

Shelby American съвсем наскоро представи потресаващия Shelby GT500 Code Red, който разполага с 1014 к.с. и 1057 нютонметра – когато резервоарът е зареден с бензин. При работа с биоетанол Е85 показателите скачат до  1318 к.с. и 1356 нютонметра!

Shelby са работили в сътрудничество с Fathouse Performance и са заменили серийния механичен компресор с два турбокомпресора от американската марка Xona Rotor, прибавяйки междинен охладител на сгъстения въздух и Wastegate клапан. Софтуерът за управлението на двигателя, системата за впръскване на горивото, буталата, клапаните, свещите – почти няма елемент от двигателя, който да не е преработен до неузнаваемост. Ауспуховите накрайници са тип Downpipes и са част от изработената от неръждаема стомана спортна изпускателна система с клапи.

Ford Mustang Shelby GT500 е получил също спортно окачване с регулираеми амортисьори, напречни стабилизиращи щанги от асортимента на Ford Performance и много други подобрения. Code Red има ковани от алуминиева сплав колела 11×20 отпред и 13×20 Zoll отзад, обути с гуми 305/20 R20 отпред и 345/30 R20 отзад. Въпреки всичко според създателите си Mustang GT500 Code Red „е по-скоро автомобил за прави участъци, отколкото за завои“. Когато турбокомпресорите си поемат въздух и се задействат на пълни обороти, най-много удоволствие ще получите на прав участък, казват от Shelby American.

По отношение на визията Code Red е получил по-раздути калници, карбонов капак, както и направени от същия материал преден сплитер и заден спойлер. Праговете също са нови. Автомобилът се откроява със състезателни ивици Shelby, които като опция могат вместо лепенки да бъдат истинска част от лаковото покритие. Има опция и за ивица, минаваща през покрива. Не липсват и подобаващи плакети отвън и отвътре. Вътре откриваме нови кожени тапицерии, както и липса на задни седалки

Shelby American ще прави версията Code Red на основата на Mustang Shelby GT500 от моделните години 2020 до 2022. Ще бъдат направени едва трийсет екземпляра от екстремната доработка, като цената на модификациите възлиза на 210 000 долара. За съжаление е малко вероятно Ford Mustang Shelby GT500 Code Red да получи разрешение за движение по цивилните пътища.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт