Дизелгейт – една нарицателна дума, която събра в себе си всички неволи на Volkswagen, а и на други автомобилни производители, с вече смятаната за умираща дизелова технология. През септември 2015 година немската фирма бе призната за виновна, че манипулира показателите за вредни емисии на своите дизелови коли в САЩ. Последствията бяха невероятно големи и превърнаха
Дизелгейт – една нарицателна дума, която събра в себе си всички неволи на Volkswagen, а и на други автомобилни производители, с вече смятаната за умираща дизелова технология.
През септември 2015 година немската фирма бе призната за виновна, че манипулира показателите за вредни емисии на своите дизелови коли в САЩ. Последствията бяха невероятно големи и превърнаха скандала в може би най-големия в историята на автомобилната индустрия.
Но в какво всъщност се състои измамата на Volkswagen? На кратко казано, умната им горивна и изпускателна система сама разбира кога даден автомобил е на дино стенд за тест и кога в реална пътна среда.
При първия вариант, когато се търси максимално ниско ниво на вредните емисии, колата преминава в режим на минимално използване на капацитета на мотора, а когато е на пътя двигателят дава на практика всичко от себе си.
По този начин се получават две напълно различни стойности за различните изгорели газове – една, която се представя пред регулаторните органи, и друга, реална, която не се следи от никой.
Трикът се състои в това, че системата на Volkswagen отчита дали има въртене на волана, като по този начин разграничава упражнението на стенд от истинското движение. Хитро, просто и умно.
Подробен анализ на това как работи въпросната система можете да видите във видеото по-долу.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *