728 x 90

Вижте инфотейнмънт технологиите в новия Mercedes S-Class (снимки и видео)

Mercedes-Benz продължава подготовката си за лансирането на изцяло новото поколение S-Class. Toзи път немците разкриха частица от интериора на луксозния сенда. Във фокус попада инфотейнмънт системата, която контролира не просто навигацията, а и по-голяма част от функциите в кабината. Подредбата на таблото е ново, а огромен 12.8-инчов дисплей заема централно място в средата му. В

Mercedes-Benz продължава подготовката си за лансирането на изцяло новото поколение S-Class. Toзи път немците разкриха частица от интериора на луксозния сенда.

Във фокус попада инфотейнмънт системата, която контролира не просто навигацията, а и по-голяма част от функциите в кабината. Подредбата на таблото е ново, а огромен 12.8-инчов дисплей заема централно място в средата му.

В кабината място ще могат да намерят общо пет екрана – този на MBUX системата, инструментното табло за шофьора и още до три екрана за задните седалки.

Промяната в хардуера и софтуера прави управлението на автомобила още по-лесно и комфортно чрез вградените нови дисплеи на петте големи екрана, отчасти с OLED технология. Възможностите за персонализация и интуитивно управление са още повече.

Това със сигурност важи в задната част на автомобила, но и за водача: например новият 3D дисплей на водача позволява пространствен изглед с едно докосване на бутон за първи път. Така се постига истински триизмерен ефект, без да се налага да носите 3D очила.

Гласовият асистент "Hey Mercedes" в новата S-класа е с надградени възможности за водене на диалог. Някои действия могат да се извършват дори и без ключовата дума за активиране "Hey Mercedes". Те включват приемане на телефонно обаждане или показване на навигационна карта например. "Hey Mercedes" сега може да обясни и къде се намира комплектът за първа помощ или как да свържете смартфона си чрез Bluetooth.

Наред с класическия вход в системата чрез ПИН код, в автомобила вече са на лице опциите за разпознаване на пръстови отпечатъци, лицево и гласово разпознаване. Това позволява достъп до индивидуални настройки и гарантиране на сигурността при дигитално плащане от автомобила.

Основни технологични иновации:

Head-up display с добавена реалност (AR-HUD): Два различни head-up дисплеи (HUDs) са налични опционално, като единият от тях е иновативен вариант с особено голям образ. Изображението на него се появява на практика на разстояние от 10 метра. Тази област на дисплея съответства на монитор с диагонал 77 инча. AR-HUD осигурява голяма част от съдържанието с добавена реалност при системите за шофиране и навигация. За водача то се слива с околната среда пред превозното средство и допринася за допълнително намаляване на разсейването. Модулът за формиране на изображения (DMD, цифрово огледало устройство от Texas Instruments) се състои от матрица с висока разделителна способност от 1,3 мил. огледала и високоефективен източник на светлина. Технологията се прилага при прожекторите в кината. В S-класата Mercedes-Benz я използва за първи път с цел генериране на изображенията на head-up дисплея.

3D дисплей за водача: Създава се впечатление за пространствена дълбочина, когато очите на зрителя възприемат различните изгледи на обекти на дисплея. Това се постига чрез сложна комбинация от конвенционален LCD дисплей със специална структура на пикселите и регулируема LCD решетка. Това, което е известно като защитна маска, е поставено на няколко милиметра пред LCD. То е толкова прецизно регулирано спрямо позицията на главата на зрителя, че лявото и дясното око виждат различни пиксели на LCD. Това създава желаното впечатление за дълбочина. В дисплея е вградена система за стереокамера. Тя се използва за точно определяне на позицията на зрителя. Благодарение на методите за адаптиране на разстоянията, водачът се радва на широка гама от свободно движение, като изображението на дисплея се регулират непрекъснато.

MBUX Интериорен Асистент: Чрез използването на камери в контролните панели на тавана и алгоритми за обучение, MBUX асистентът разпознава и предвижда желанията и намеренията на пътниците. Това се постига, като се интерпретира посоката на главата, движенията на ръцете и езика на тялото и се отговаря на тях със съответните функции в превозното средство. Например, ако водачът търси нещо на предната седалка в тъмното, асистентът автоматично включва осветлението. Дори само поглеждането към някое от външните огледала е достатъчно, за да позволи регулирането му, без да се налага първо да се избира тази функция. Нормалните движения на ръцете също се разпознават, като така шофьорът или пътниците могат да отворят плъзгащия се люк на тавана без докосване. Шофьорът и пътниците могат да настроят личните си предпочитания в системата. А любимите функции могат да бъдат стартирани с помощта на жеста "Предпочитани" (пръсти на ръката във V-образна форма). Освен че подобрява удобството при пътуване и шофиране, интериорният асистент MBUX повишава и безопасността. Той проверява например дали детската седалка е правилно закрепена и алармира, ако не е.

OLED технология: За разлика от LCD технологията, OLED дисплеите се състоят от няколко органични слоя, приложени към синтетична основа. В S-класата OLED дисплеят се намира зад стъклена облицовка и в комбинация със задвижващите механизми и сензорите за налягане зад него осигурява цялостен контрол на дисплея. OLED панелите (за разлика от LCD) не изискват външно фоново осветление. Енергия се консумира само когато пикселите светят. Това осигурява по-добро ниво на черния цвят и още по-силни контрасти. При показване на типични видео последователности, OLED технологията консумира до 30% по-малко енергия в сравнение с LCD.

Гласовият асистент "Hey Mercedes": Конвенционалните системи за гласово управление в автомобилите изискват определени фиксирани команди от техните потребители. "Hey Mercedes" слуша почти всяка дума и разбира практически всяко изречение, свързано с инфотеймънта и работата на превозното средство на 27 езика. Непрякото слово също се подразбира, например ако потребителят каже "Студено ми е" вместо ясната команда "Настрой температурата на 24 градуса". Гласовото управление също се самообучава. От една страна то се настройва към потребителя и неговия глас, от друга страна софтуерните модели на сървъра научават нови произношения или промяна на използването на езика с времето. Системата вече не отговаря стереотипно, като варира и в изходния диалог. Основният начин, по който работи гласовият асистент: гласовото въвеждане се абстрахира от фонови шумове и приема запитванията. Главният блок в автомобила и сървърът оценяват получените данни и изпращат отговор. Системата решава кой отговор е най-вероятен, след което в рамките на секунди следва отговорът/реакцията.

 

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт