728 x 90

Haval H6 HEV: Хибридна инвазия

    Темпото и устремът, с които еволюира китайската автомобилна индустрия започват да изглеждат едновременно все по-забележителни и все по-плашещи. Забележителни за тези, които я наблюдават като специалисти, любители или потенциални клиенти – и плашещи за конкуренцията, особено в лицето на европейските производители. Защото истината е, че в технологично отношение днес водещите китайски автомобилни компании вече дишат

    Темпото и устремът, с които еволюира китайската автомобилна индустрия започват да изглеждат едновременно все по-забележителни и все по-плашещи. Забележителни за тези, които я наблюдават като специалисти, любители или потенциални клиенти – и плашещи за конкуренцията, особено в лицето на европейските производители. Защото истината е, че в технологично отношение днес водещите китайски автомобилни компании вече дишат във врата на своите пазарни опоненти. А в някои отношения, особено тези, касаещи дигитализацията и електрификацията, започват и да ги изпреварват… Очевидно солидните финансови ресурси, амбицията за развитие и не на последно място цялото ноу-хау, което големите компании в Поднебесната империя натрупаха покрай многобройните съвместни предприятия с водещите европейски автомобилни концерни, осигуряват повече от сериозен потенциал за едно бляскаво бъдеще на автомобилите Made in China.

    Несъмнено Great Wall Motors (GWM) e сред фирмите, които най-красноречиво показват сериозните намерения на Китай да навлезе във води, които доскоро бяха запазена територия за европейски, японски и южнокорейски компании. Дъщерната марка Haval е специализирана изцяло в производството на SUV модели от различен калибър, някои от които вече са добре познати у нас и се продават успешно на родния пазар. Началото беше поставено от малкия Н2, който имахме възможността да шофираме за първи път през 2017 година. Две години по-късно, през 2019, дойде време за първата среща със значително по-големия H6, който е призван да се конкурира с модели от ранга на Toyota RAV4, VW Tiguan и т.н. В началото на 2022 година седнахме зад волана и на Haval Jolion, който наследи Н2 и значително надгради постигнатите от него успехи. В края на миналата година пък имахме интересна близка среща с Haval Dargo, който освен огромния технологичен напредък на китайския концерн показва нагледно и колко интересни като дизайн и характер продукти могат да правят   от GWM всъщност. Сега идва ред на следващата стъпка от настъплението на Haval – новата версия на Н6 със самозареждащо се хибридно задвижване.

    Добро първо впечатление

    Външността на автомобила постига именно внушението, което търсят повечето купувачи на SUV автомобили – за демонстрация на престиж и висока класа. С годините дизайнът на Н6 беше доразвит и осъвременен, като специално в оформлението на предната част сега се забелязва значително повече финес, отколкото при втората серия на модела. Н6 има достолепна осанка и изглежда добре, а големите колела, хромираната решетка и предните LED фарове му придават допълнителен авторитет. Още по-интересни стават нещата, когато човек надникне в интериора – материалите тук са дори доста по-приятни на вид и допир, отколкото при голяма част от конкурентите. Нека бъдем откровени – ако по отношение на нещата, които могат да се видят и пипнат в един автомобил китайските модели до скоро бяха по-скоро догонващи спрямо лидерите на пазара, днес те са на ниво, което не отстъпва по нищо на добрите примери в световен мащаб.



    Модерни технологии на борда

    Хибридният Н6 се предлага единствено в съчетание с върховото ниво на оборудване – Supreme, което включва повече екстри от повечето преки конкуренти, включително цял куп луксозни атрибути, включително панорамен отварящ се покрив, седалки с кожена тапицерия, електрически реглаж, подгряване и вентилация, head-up дисплей, пълен набор асистиращи системи, 360-градусова система от камери и т.н и т.н. Зад волана е разположен комбиниран дигитален прибор, мултимедийната система разполага с голям и удобно разположен сензорен екран. Вътрешният простор е в изобилие, комфортът на возене и обезшумяването са на абсолютно конкурентно ниво.

    Прочети още:
    Първа среща с Tiguan Трети

    Убедително хибридно задвижване

    Хибридният модел напълно логично демонстрира сериозен плюс по отношение на шумовия фон при шофиране, тъй като учудващо голям процент от времето, прекарано в градски трафик, автомобилът съумява да измине в електрически режим. Трябва да отбележим също и факта, че познатото от голяма част от преките пазарни противници неприятно повишаване на шума в следствие на константното задържане на високи обороти на двигателя при форсиране, както и резултиращото от това „гумено“ усещане при ускорение, тук са на практика избегнати – автомобилът демонстрира приятен темперамент и чудесни маниери на задвижването, включително при движение по магистрала и при по-сериозни междинни ускорения. Нещо повече – разполагащото с 243 к.с. системна мощност и 530 Нм системен въртящ момент хибридно задвижване, включващо 1,5-литров бензинов турбодвигател, електромотор и DHT хибридна трансмисия, благодарение на солидната помощ от електрическа тяга субективно се усеща дори по-енергично спрямо Dargo. Разходът на гориво при смесен цикъл на шофиране е около седем на сто, а при по-умерен стил на каране и най-вече в градски условия пада до 5,5-6 литра на 100 километра.

    ЗАКЛЮЧЕНИЕ

    H6 HEV е поредна логична и сполучлива стъпка от страна на Haval по пътя към утвърждаването на марката като един от лидерите в SUV сегмента. В технологично отношение моделът е на нивото на най-силните си пазарни противници, дизайнът е сполучлив, атмосферата в интериора е модерна и уютна, а представянето на хибридното задвижване надминава и най-смелите очаквания.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт