Темпото и устремът, с които еволюира китайската автомобилна индустрия започват да изглеждат едновременно все по-забележителни и все по-плашещи. Забележителни за тези, които я наблюдават като специалисти, любители или потенциални клиенти – и плашещи за конкуренцията, особено в лицето на европейските производители. Защото истината е, че в технологично отношение днес водещите китайски автомобилни компании вече дишат

Темпото и устремът, с които еволюира китайската автомобилна индустрия започват да изглеждат едновременно все по-забележителни и все по-плашещи. Забележителни за тези, които я наблюдават като специалисти, любители или потенциални клиенти – и плашещи за конкуренцията, особено в лицето на европейските производители. Защото истината е, че в технологично отношение днес водещите китайски автомобилни компании вече дишат във врата на своите пазарни опоненти. А в някои отношения, особено тези, касаещи дигитализацията и електрификацията, започват и да ги изпреварват… Очевидно солидните финансови ресурси, амбицията за развитие и не на последно място цялото ноу-хау, което големите компании в Поднебесната империя натрупаха покрай многобройните съвместни предприятия с водещите европейски автомобилни концерни, осигуряват повече от сериозен потенциал за едно бляскаво бъдеще на автомобилите Made in China.
Несъмнено Great Wall Motors (GWM) e сред фирмите, които най-красноречиво показват сериозните намерения на Китай да навлезе във води, които доскоро бяха запазена територия за европейски, японски и южнокорейски компании. Дъщерната марка Haval е специализирана изцяло в производството на SUV модели от различен калибър, някои от които вече са добре познати у нас и се продават успешно на родния пазар. Началото беше поставено от малкия Н2, който имахме възможността да шофираме за първи път през 2017 година. Две години по-късно, през 2019, дойде време за първата среща със значително по-големия H6, който е призван да се конкурира с модели от ранга на Toyota RAV4, VW Tiguan и т.н. В началото на 2022 година седнахме зад волана и на Haval Jolion, който наследи Н2 и значително надгради постигнатите от него успехи. В края на миналата година пък имахме интересна близка среща с Haval Dargo, който освен огромния технологичен напредък на китайския концерн показва нагледно и колко интересни като дизайн и характер продукти могат да правят от GWM всъщност. Сега идва ред на следващата стъпка от настъплението на Haval – новата версия на Н6 със самозареждащо се хибридно задвижване.
Добро първо впечатление
Външността на автомобила постига именно внушението, което търсят повечето купувачи на SUV автомобили – за демонстрация на престиж и висока класа. С годините дизайнът на Н6 беше доразвит и осъвременен, като специално в оформлението на предната част сега се забелязва значително повече финес, отколкото при втората серия на модела. Н6 има достолепна осанка и изглежда добре, а големите колела, хромираната решетка и предните LED фарове му придават допълнителен авторитет. Още по-интересни стават нещата, когато човек надникне в интериора – материалите тук са дори доста по-приятни на вид и допир, отколкото при голяма част от конкурентите. Нека бъдем откровени – ако по отношение на нещата, които могат да се видят и пипнат в един автомобил китайските модели до скоро бяха по-скоро догонващи спрямо лидерите на пазара, днес те са на ниво, което не отстъпва по нищо на добрите примери в световен мащаб.
Модерни технологии на борда
Хибридният Н6 се предлага единствено в съчетание с върховото ниво на оборудване – Supreme, което включва повече екстри от повечето преки конкуренти, включително цял куп луксозни атрибути, включително панорамен отварящ се покрив, седалки с кожена тапицерия, електрически реглаж, подгряване и вентилация, head-up дисплей, пълен набор асистиращи системи, 360-градусова система от камери и т.н и т.н. Зад волана е разположен комбиниран дигитален прибор, мултимедийната система разполага с голям и удобно разположен сензорен екран. Вътрешният простор е в изобилие, комфортът на возене и обезшумяването са на абсолютно конкурентно ниво.
Убедително хибридно задвижване
Хибридният модел напълно логично демонстрира сериозен плюс по отношение на шумовия фон при шофиране, тъй като учудващо голям процент от времето, прекарано в градски трафик, автомобилът съумява да измине в електрически режим. Трябва да отбележим също и факта, че познатото от голяма част от преките пазарни противници неприятно повишаване на шума в следствие на константното задържане на високи обороти на двигателя при форсиране, както и резултиращото от това „гумено“ усещане при ускорение, тук са на практика избегнати – автомобилът демонстрира приятен темперамент и чудесни маниери на задвижването, включително при движение по магистрала и при по-сериозни междинни ускорения. Нещо повече – разполагащото с 243 к.с. системна мощност и 530 Нм системен въртящ момент хибридно задвижване, включващо 1,5-литров бензинов турбодвигател, електромотор и DHT хибридна трансмисия, благодарение на солидната помощ от електрическа тяга субективно се усеща дори по-енергично спрямо Dargo. Разходът на гориво при смесен цикъл на шофиране е около седем на сто, а при по-умерен стил на каране и най-вече в градски условия пада до 5,5-6 литра на 100 километра.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
H6 HEV е поредна логична и сполучлива стъпка от страна на Haval по пътя към утвърждаването на марката като един от лидерите в SUV сегмента. В технологично отношение моделът е на нивото на най-силните си пазарни противници, дизайнът е сполучлив, атмосферата в интериора е модерна и уютна, а представянето на хибридното задвижване надминава и най-смелите очаквания.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *