728 x 90

Hyundai Staria: Няма почти нищо общо със стария Н1

    Казвам „почти“, защото все пак някакви прилики има. Като например габаритите, съответстващи на представите ни за товаро-пътнически минибус и двигателят, който ползва за гориво добрия стар дизел. Толкова! Всичко друго е тотално различно, все едно са в различни епохи. Футуристичен костюм 5 дни движение по пътища и улици в две държави. Почти всички хора в

    Казвам „почти“, защото все пак някакви прилики има. Като например габаритите, съответстващи на представите ни за товаро-пътнически минибус и двигателят, който ползва за гориво добрия стар дизел. Толкова! Всичко друго е тотално различно, все едно са в различни епохи.

    Футуристичен костюм

    5 дни движение по пътища и улици в две държави. Почти всички хора в близост, дори и най-разсеяните, завъртаха главите си и ококорваха очи. Като че ли виждат НЛО, дошло от космоса. Дизайнът наистина е извънземен: нестандартната предница включва простираща се по цялата ширина решетка с вълнообразни ламели, в двата края на която са вплетени състоящите се от по осем правоъгълни компонента предни светлини. Над решетката е разположена тясна LED светлинна ивица, която стига чак до калниците, а малко над нея със силно скосяване се извива предното стъкло. Силно издължена фигура с изчистени линии и спойлер, която отстрани и отзад се отличава с абсолютно изчистени и плоски повърхности. Задните светлини също са впечатляващи – спускат се по цялата дължина на задните колони.

    Предостатъчно място за всичко

    Извънземната обвивка създава илюзията за огромен автомобил. Всъщност той е дълъг 5,25 метра, което  е с 15-на сантиметра по-малко от новата 7 серия на BMW, например.  Ширината на вана също е нормална – 2 метра, но и височината му е толкова. Но пък междуосието е близо 3,30 метра, което дава възможност в тези сравнително компактни външни размери да се отвори изумително вътрешно пространство. Моделът може да бъде поръчан в стандартно 9-местно (три реда с по 3 места) или в луксозно 7-местно изпълнение, при което на втория ред се монтират луксозни кресла със специална подпора за краката, електрически реглаж в почти всички възможни посоки, функция за излягане и възможност за подгряване или охлаждане според нуждите и желанието на пасажерите.

    Тестовият автомобил беше в най-добрата си версия Luxury – супер материали в интериора, иновативна екипировка и системи за подпомагане, задвижване на четирите колела, система от камери с висока резолюция за изобразяване на 360 градусов обзор около автомобила, автоматични светлини и чистачки,  двумодулен панорамен стъклен покрив с електрическо задвижване на предната част. Автоматична климатизация и на трите реда комфортни кресла, добро ниво на обезшумяване, предостатъчно хитри места за вещи, чаши и др. Дори имах проблем да помня къде точно си оставям смартфона, кабела за зареждане, ключовете от вкъщи – огромен избор на много и удобни ниши, куки и гънки, предвидени за тази цел в интериора. Този тип модификация на модела наистина е един свръхфункционален автомобил – незаменим член на семейството, както за приключения, така и за всекидневието, или пък подвижен  офис за срещи с колеги и партньори в луксозна обстановка по време на път. Hyundai Staria успява да ви накара да се почувствате добре, още щом се качите на борда, но още по-ценното е, че това усещане остава и след дълъг път.

    Прочети още:
    Първа среща с Tiguan Трети

    Удоволствие, не само за пътниците, но и за водача

    Сядам да карам универсален, практичен и уж тантурест бус. Нищо подобно! Седалка, комфортна колкото кресло в хол. Волан и кокпит, достойни за луксозна лимузина. Дигитално табло с 10,25 инча цветен дисплей. Една от най-впечатляващите екстри е точно пред очите ми. На пръв поглед обичайни кръгли датчици за скорост и за обороти. Но в мига, когато включа мигач, съответният кръг от ляво или дясно оживява като екран с картина от камерите. Това ми дава чудесна информация къде са разположени колите до и зад мен от конкретната страна, кога да се прибера в лентата и с каква скорост. Признавам, че иначе понякога се случва да не дам мигач при изпреварване. Но, шофирайки Hyundai Staria, не пропусках, тъй като тази визуализация е толкова полезна и приятна, че ме стимулираше да ползвам лостчето винаги. Друга хубава изненада беше неочаквано добрата маневреност. Напомням техническите параметри: 5,25 метра ван, с огромно междуосие и двойно задвижване. Радиусът на завиване е едва 11,9 метра, което превръща бусът в подходящ и за града.

    Задвижването е поверено на познатия от Santa Fe 2,2-литров турбодизел, който многократно е доказвал качествата и надеждността си през годините. При Staria той е в дефорсирано изпълнение с намалена до 177 к.с. мощност, но тягата е повече от солидна, благодарение на 430 Нм максимален въртящ момент. 8-степенният автоматик с хидравличен преобразувател на въртящия момент сменя предавките меко и адекватно спрямо моментната ситуация, а наличието на двойно предаване е допълнителен гарант за сигурно пътно поведение, независимо от вида на настилката.

    Истина е, че въпреки тяхната функционалност и чудесни качества, моделите от този тип автомобили в Европа вече се броят на пръстите на ръцете ни. Все едно как ще ги наричаме – пълноразмерни MPV автомобили, големи ванове или малки бусове, техните редици бързо оредяват. Категорично Hyundai Staria, с футуристичния си дизайн, гъвкавата функционалност и модерен лукс се превръща в едно много впечатляващо предложение, не само на фона на преките пазарни конкуренти, но и в общата картина на съвременния автомобилен пазар в Европа. Много силен коз е и цената. В базовото изпълнение тя е 73 000 лева, докато богато оборудвания и пълен с екстри вариант Luxury , който имах удоволствието да тествам, е малко над 100 000 лева – с почти 50% по-ниска от тази на преките опоненти.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт