728 x 90

Новият многофункционален VOLKSWAGEN е хем MULTI, хем VAN

    Занимавам се с автомобили повече от 35 години, но никога не съм знаел как се избират имената на моделите им. Навярно цели маркетингови отдели здраво работят по темата. Някои са сполучливи, други са странни, а трети могат и да създават проблеми, като например Pajero в испаноговорящите държави. Например Touareg идва от наименованието на африкански берберски

    Занимавам се с автомобили повече от 35 години, но никога не съм знаел как се избират имената на моделите им. Навярно цели маркетингови отдели здраво работят по темата. Някои са сполучливи, други са странни, а трети могат и да създават проблеми, като например Pajero в испаноговорящите държави. Например Touareg идва от наименованието на африкански берберски племена. По вътрешно неписано решение в името на високопроходимите VW автомобили задължително трябва да има „Т“, както при отбелязания най-едър батко, след него и Tiguan… А когато очевидно не са намерени подходящи имена, се появяват T-Roc и T-Cross, за да се спази традицията. SUV вариантите на Skoda пък са кръстени на отдалечени северни канадски области, а някои модификации на Hyundai са адаши на градове в САЩ. Но ако има някое име, което действително е изпълнено със съдържание и напълно отговаря на автомобила си, то това е Multivan на VW.

    ПРАКТИЧНА ФУНКЦИОНАЛНОСТ

    Разходих универсалния автомобил по Халкидики, доставих си удоволствие да го карам, но и като пътник. Това действително е многофункционален автомобил, с дължина и ширина на лимузина (къса версия – 4,98 м или дълга база – 5,18 м), но с многобройни гъвкави решения за организация вътре в купето за до 7 души и различни размери товари, в зависимост от нуждите. Екстериорът и интериорът на новото седмо поколение са напълно преработени, но без да се изневерява на характерното ДНК. Една от най-важните придобивки за колата са сгъваемите индивидуални седалки в пътническата зона, които са с 25 процента по-леки и могат да се откачат и изваждат  само с няколко движения, за да се конфигурира по най-подходящия начин вътрешното пространство.

    Те могат да бъдат ориентирани по посока на движението, да са срещуположно разположени или дори някои от тях извадени, с мултифункционалната маса в средата между тях. Те са комфортни, отопляеми, с голям ход напред или назад, за да се намери най-удобната им позиция. В конкретния случай пътувахме четирима и пакет с дължина малко над 2 метра. За под минута извадих десните седалки от 2-я и 3-я ред и всичко ми се подреди идеално.  

    ДИЗАЙН

    Има модели със славна история, при които не е добре да се правят грандиозни изменения във външния вид. Просто е нужно меко обновяване на традицията. Между предишните 6 поколения на легендарния микробус промените са правени именно така. Сега 7-та версия идва с най-големия скок в модернизирането на дизайна, но въпреки това няма никакъв начин да сбъркате и още от първия поглед прекрасно знаете какво виждате. Познати форми, но със съвременен силует. Той оригинално е загатнат и в осветения кръг за да виждате къде стъпвате, когато отворите предната врата вечер в тъмното. Двуцветно лаково покритие и 19-инчови алуминиеви джанти, които се предлагат за първи път за Bulli. Нови елегантни линии и изчистен дизайн на елементите. Задният спойлер е оптимизиран, долната част на купето е с възможно най-гладкото покритие. Всичко това, освен за осъвременяване на стила, силно влияе също така на аеродинамиката и на коефициента на въздушно съпротивление, който отбелязва ново ниво за този клас. Така моделният дизайн не само лови окото, но и чувствително помага за намаляване на разхода на гориво  и емисиите на въглероден диоксид .

    Прочети още:
    Първа среща с Tiguan Трети

    ЗАДВИЖВАНЕ

    Новият Multivan се предлага с повече варианти на задвижване от всякога, включително като plug-in хибрид⁠. Със заредена батерия ще можете да покривате среден дневен пробег до 49 км в чисто електрически режим без вредни емисии. Това, заедно с компактните външни размери и чудесната маневреност, превръща микробуса и в практичен градски автомобил за семейството или бизнеса. За по-дълги пътувания на разположение са ефективни ДВГ варианти. Когато седнах в тестовия автомобил, бях приятно изненадан от тихото мъркане на дизелов мотор, което галеше както ухото  ми, така и джоба. Тиха и икономична работа, съчетана с мощ и пъргавина от 2-литровия TDI мотор с мощност 150 коня и реален среден разход  7,1 л нафта на 100 км пробег за този комфортен многофункционален автомобил с тегло 2117 кг.

    7-степенната DSG автоматична скоростната кутия перфектно допълва пакета за шофиране, който спокойно мога да назова „Пакет Удоволствие“.

    IQ.DRIVE и IQ.Light  

    Multivan е интелигентен и мисли заедно с мен, докато се движим. Асистиращата система IQ.DRIVE позволява полуавтоматизирано шофиране при натоварен трафик, като за кратко поема управлението, ускорението и спирането. Ако е налична подходяща инфраструктура, контактът с други участници в движението може да бъде установен с опцията Car2X. Така ще знаем предварително какво ни предстои. Е, аз не успях да я изпробвам пълноценно – все пак на Балканите сме… Но пък матричните LED фарове IQ.Light  мислят, реагират и действат много по-добре и от най-печения шофьор. Те целенасочено изключват отделни светлинни конуси, за да не заслепявам насрещно движещите се коли, както и тези, които застигам. И освен това следват дъгата на завоите, още когато го започвам. Като допълнително включена екстра разполагам и със система за автоматично паркиране.

    И ОЩЕ ОБОРУДВАНЕ

    Панорамният стъклен покрив с площ от 1,83 кв. м увеличава височината на пътническата зона с още 34 мм. 3-зоновият климатроник гарантира температурния комфорт, а 30-цветното амбиентно осветление изпълва интериора с напълно нова светлина. Отварям както страничните електрическите плъзгащи се врати, така и електрическата задна врата, само с жест на крака, без да вадя ключа от джоба си. Дигитален кокпит, опционален head-up дисплей, мобилни онлайн услуги: новият Multivan има всичко, което дигитално ориентираните хора обичат в автомобила. Това превръща новия Multivan в удобно място за среща на колела, все едно дали на членовете на семейството или на колеги от офиса.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт