728 x 90

ФИА няма да преразглежда наказанието на Сайнц

    Федерацията смята, че няма нова информация, която да промени позицията на стюардите относно инцидента в Австралия Карлос Сайнц остана на дванайсета позиция в Гран при на Австралия, след като бе наказан с пет секунди заради инцидента с Фернандо Алонсо (Aston Martin) при второто рестартиране на надпреварата. Преди това испанецът се движеше четвърти, въпреки че автомобилът

    Федерацията смята, че няма нова информация, която да промени позицията на стюардите относно инцидента в Австралия

    Карлос Сайнц остана на дванайсета позиция в Гран при на Австралия, след като бе наказан с пет секунди заради инцидента с Фернандо Алонсо (Aston Martin) при второто рестартиране на надпреварата. Преди това испанецът се движеше четвърти, въпреки че автомобилът за сигурност провали стратегията му.

    Стюардите бяха безкомпромисни със Сайнц, който отчаяно молеше да бъде изслушан преди финалния рестат. Комуникацията му с питуола на Ferrari обаче не трогна рейс контрола и вместо да се бори за подиума, синът на двукратния рали шампион се срина до последна позиция в групата на финиширалите състезатели.

    Според Скудерията рейс контролът не е мерил с еднакъв аршин инцидентите, които се случиха веднага след рестарта. Пиер Гасли влезе в зоната за сигурност и при връщането си на пистата удари другия пилот на Alpine Естебан Окон, но не бе наказан. Катастрофата им все пак бе разследвана след финала, докато инцидентът между Логан Сарджънт (Williams) и Ник де Врийс (AlphaTauri) дори не бе отчетен. Именно заради това Ferrari поиска от ФИА да преразгледа случилото се във финалите обиколки на Гран при на Австралия. 

    Процесът преминава през няколко различни процедури, като първата от тях изисква разглеждане на жалбата и установяване на необходимост от повторно анализиране на спорната ситуация. За целта от Ferrari трябваше да осигурят нова информация за инцидента, която дава различна гледна точка. 

    От Скудерията са предоставили данни от телеметрията на Сайнц, свидетелски показания от страна на испанеца, които са допълнени от изказвания и интервюта на други пилоти, участвали в мелето след рестарта. Юристите на Ferrari са се позовали и на на катастрофата от 2014 г. в Мелбърн между Серхио Перес, който караше за Force India тогава и Фелипе Маса (Williams). 

    Тогава ФИА прие да преразгледа инцидента, но на финала не промени позицията си. В случая със Сайнц дори и първата стъпка не бе изпълнена, тъй като „към момента няма налична значима и уместна нова информация, засягаща страните, търсещи преразглеждане на съответното решение“.

    Това означава, че резултатите от Гран при на Австралия остава непроменени и Сайнц е дванайсети в крайното класиране.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт