728 x 90

Karma се завръща с екстремните Gyesera и Kaveya

Американската компания Karma Automotive, произлязла някога от Fisker Karma, понастоящем е твърдо в китайски ръце. Сега тя се завръща с радикално електрическо купе и анонсира два седана. С настъпването на електрическата ера броят на амбициозните хиперавтомобилни разработки на млади компании бързо се увеличава. Но вместо да ни обещае само една за следващите години, Karma Automotive

Американската компания Karma Automotive, произлязла някога от Fisker Karma, понастоящем е твърдо в китайски ръце. Сега тя се завръща с радикално електрическо купе и анонсира два седана.

С настъпването на електрическата ера броят на амбициозните хиперавтомобилни разработки на млади компании бързо се увеличава. Но вместо да ни обещае само една за следващите години, Karma Automotive планира да пусне на пазара три електрически суперлатива – купе с над 1000 к.с. и врати тип „пеперуда“, както и два седана. Вече разполагаме с изображения и данни поне за първия модел.


Karma Kaveya с 1180 к.с.

Това е купето с дължина 4,77 м и височина само 1,25 м, носещо името Kaveya. Под карбоновата обвивка Kaveya крие два електромотора с обща мощност 1180 к.с. Въртящият момент от 1722 нютонметра се изпраща към четирите колела. Твърди се, че 2,4-тонната „чайка“ изпълнява стандартния спринт за около три секунди. По данни на Karma максималната скорост е 290 км/ч.

С мощност 1180 к.с. Karma Kaveya трябва да съживи марката

Електрическите двигатели черпят енергия от батерия с капацитет 120 кВтч, разположена в пода на автомобила. Енергийните запаси трябва да стигат за повече от 400 км – приличен показател, като се имат предвид данните за мощността. Обещано е батерията да се зарежда от 0 до 80 процента за 45 минути. Между другото, ще има и по-икономична версия с мощност 536 к.с. и задвижване на задните колела. Тя би трябвало да се предлага още в началото на 2025 г. Що се отнася до върховия модел, клиентите ще могат да го поръчат едва в края на 2026 г.

Изцяло електрически седан Karma Gyesera

Вторият модел в новата ера на Karma ще бъде седанът Gyesera. С 590 к.с., 940 нютонметра въртящ момент и задвижване на задните колела обаче той не е толкова мощен, колкото купето. Независимо от това Gyesera все пак трябва да може да спринтира от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди. Ако се вярва на обещанията на Karma, Gyesera може да се появи на пазара до края на 2024 г.

Все още обаче няма реални снимки. Президентът на Karma Маркес Маккамън би искал да представи седана в скоро време. Като цяло екипът е обявил амбициозен план и възнамерява да представя нови концептуални модели или дори продукти на всеки шест месеца.


Karma Revero като наследник на Fisker

Формата на Karma Revero не е съвсем нова. Тя е превъплъщение на хибридния GT модел Fisker Karma, който клиентите очевидно все още желаят. В най-новата си версия ниската машина с четири врати трябва да може да измине 129 км на електричество. Комбинираният пробег е 580 километра. Според информация от Karma все още могат да бъдат поръчани 440 бройки.

Fisker Karma е произведен в около 2000 бройки между 2011 и 2012 г. и е проектиран от тогавашния основател на компанията, датчанина Хенрик Фискер. По-късно Fisker Automotive е продадена на търг и е закупена от китайската Wanxiang Group. Новата марка Karma съществува от 2014 г., но оттогава няколко пъти изпада във финансови затруднения.


Снимки: Karma Automotive
Източник: ams.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт