728 x 90

Angelelli Effequaranta – Спомен за F40

Хибридният спортен автомобил, базиран върху Ferrari SF90, но с доста повече от неговите 1000 к.с., има амбицията да подражава на легендарния F40. Ще бъдат произведени само 25 бройки. Първите доставки са обявени за август 2024 г. F40 е един от много специалните модели на корифеите на спортни и състезателни машини от Ferrari. Основаният в Рим

Хибридният спортен автомобил, базиран върху Ferrari SF90, но с доста повече от неговите 1000 к.с., има амбицията да подражава на легендарния F40. Ще бъдат произведени само 25 бройки. Първите доставки са обявени за август 2024 г.

F40 е един от много специалните модели на корифеите на спортни и състезателни машини от Ferrari. Основаният в Рим през 2019 г. стартъп за спортни автомобили Angelelli си е поставил с най-новия си проект целта да върне на пътя наследството на F40 в нова, модернизирана форма.

Значително по-добри динамични характеристики 

Тъй като обаче дори в Рим не изобретяват колелото наново, италианските специалисти използват шаси на Ferrari SF90, което адаптират за Effequaranta. Най-значителната модификация вероятно е преминаването към активно въздушно окачване. Хибридният силов тракт с четирилитровия битурбо V8 и три електромотора трябва да бъде подсилен над вече определената за SF90 граница от 1000 к.с. посредством оптимизирана всмукателна зона на двигателя с вътрешно горене. Angelelli дори обещава до 1150 к.с. във вариант XX. Предполагаемият ефект върху динамичните характеристики е забележителен. Времето за ускорение спада от 2,5 на само 2,1 секунди. Максималната скорост се покачва с 20 до 360 км/ч.

Изцяло ново оформление

Визуалните промени са ясно видими по каросерията, която е изработена от ламинат от въглеродни влакна и от 3D принтиран алуминий и титан. Носът е разположен още по-ниско, но предният капак вече не пропуска въздушния поток. Предишните фарове с форма на прорези сега са ориентирани надлъжно. Голям спойлер със странични аеродинамични елементи виси от няколко планки под голямата радиаторна паст. Отстрани хората от Angelelli са моделирали въздухоотводите зад предните калници и големите отвори пред задните колела.  Филигранните външни огледала са преместени от ръба на вратите към предните колони.

Прочети още:
Ford Puma с нов интериор, подобрен инфотейнмънт и мотори с мек хибрид

Задната част на автомобила също е изцяло променена. Линията на покрива се спуска по-стръмно, създавайки пространство за неподвижно крило, което увенчава елементи, издигащи се от страничните части на каросерията. Новите LED светлини са групирани в лента по цялата широчина на кърмата. Изпускателните тръби образуват триумвират, а пространството под тях е предоставено изцяло на мощен дифузор. Подобно на SF90, Effequaranta също разчита на активни въздушни дефлектори. Италианците не разкриват никакви подробности, но обещават висока аеродинамична ефективност и голяма притискаща сила. Освен това в рамките на преустройството теглото ще бъде намалено с около 200 кг до едва 1300–1350 кг.

Съвсем малък тираж

В кокпита много линии на арматурното табло са леко променени, уредите изглеждат различно, а централната конзола е пренаредена. Има също така модифициран волан, а наоколо – много фина кожа и карбон.

Разбира се, всеки клиент сам решава как автомобилът му да изглежда окончателно, тъй като ще бъде произведена съвсем малка серия от само 25 броя Effequaranta. Angelelli не дава никакви цени, но обещава да достави първите автомобили на клиентите от август 2024 г.


Снимки: Angelelli Automobili
Източник: ams.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт