728 x 90

Škoda Kodiaq – Второ поколение на големия чех

Škoda представи второто поколение на Kodiaq, базирано върху модулната система MQB Evo на Volkswagen. Моделът е проектиран да бъде по-голям, по-елегантен и по-устойчив благодарение на най-новите съставки от асортимента на MQB. Чешкият SUV модел, който и досега не беше никак млък, със смяната на поколението е пораснал на дължина с шест сантиметра; сега той е

Škoda представи второто поколение на Kodiaq, базирано върху модулната система MQB Evo на Volkswagen. Моделът е проектиран да бъде по-голям, по-елегантен и по-устойчив благодарение на най-новите съставки от асортимента на MQB.

Чешкият SUV модел, който и досега не беше никак млък, със смяната на поколението е пораснал на дължина с шест сантиметра; сега той е дълъг 4,76 метра. Освежената предна част включва не само новото лого, но и по-висока радиаторна решетка, която по желание може да бъде осветена с 14 светлинни елемента, които образуват светлинна лента между фаровете. Под решетката има престилка с дизайн тип пчелна пита и въздушни завеси по външните ръбове на бронята. 

Широчината и височината почти не са се променили в сравнение с предшественика. Още по-дългата линия на покрива обаче се спуска към задната част съвсем плавно. Това е позволило на проектантите да намалят коефициента на обтекаемост (стойностота Сх) на новия Kodiaq до 0,282.

Класически пропорции: най-задната колона се предлага като опция в гланцово черно или, както е показано тук, в Unique Dark Chrome.

Внушаващият сила дизайн на новия модел е ясно разпознаваем от страничен поглед. Впечатление прави лъскавата най-задна колона с тъмно хромово покритие (опция). Отворите на калниците, зад които се крият колела с алуминиеви джанти с размери от 17 до 20 цола, също са ъгловати. В задната част погледа привлича широкият интегриран дифузор под големия заден капак. Освен това светлинният подпис в типичната С-образна форма се простира през цялата задна част до средата на автомобила. Под него има червена светлинна лента, която свързва двете задни светлини. 

Матрични фарове с 19 200 светодиода

Новите матрични фарове съдържат с 50% повече светлинни сегменти и предлагат с 15% по-голяма светлинна мощност в сравнение с онези от първото поколение, което повишава безопасността за клиентите. По желание те се свързват с хоризонтална светлинна лента на радиаторната решетка. Типичното лице с четири очи се създава от два модула на всеки фар. Горният BiLED модул и матричният модул под него съдържат общо 36 отделни светлинни сегмента.

Škoda Kodiaq с нов интериор

Škoda е променила основно интериора на Kodiaq; чехите са оптимизирали волана, комбинирания контролен дисплей, арматурното табло и декоративните елементи. Особено внимание заслужава разположението на лоста за DSG трансмисията на кормилната колона, което подобрява удобството при използване. Като цяло интериорът е по-просторен. В седемместната версия пътниците на третия ред разполагат с 920 мм пространство между седалките и тавана  – с 15 мм повече, отколкото при предшественика.

Прочети още:
Ford Puma с нов интериор, подобрен инфотейнмънт и мотори с мек хибрид

Изцяло нов интериор, седем седалки по избор и повече въздух над главите.

Други новости са head-up дисплеят, който допълва 10,25-инчовия Virtual Cockpit, и по-големият централен инфо-развлекателен дисплей с 13-инчов диагонал. В Kodiaq се въвеждат и т-нар. Škoda Smart Dials. Това са въртящи се и натискащи се бутони, които съчетават тактилни и цифрови елементи и разполагат с интегриран цифров дисплей.

Двигател от начално ниво с мек хибрид

По отношение на техниката на пръв поглед много неща остават непроменени. Дизеловата гама включва 2.0 TDI със 150 к.с. или 193 к.с. Подобно на върховия бензинов двигател (2.0 TSI с 204 к.с.) по-мощният дизел се предлага само с двойно предаване. Седемстепенната трансмисия с два съединителя така или иначе е серийна. Това се отнася и за базовия модел 1.5 TSI със 150 к.с. При Kodiaq 2024 обаче малкият бензинов двигател е с електрическа подкрепа.

Благодарение на технологията мек хибрид, последното поколение система за изключване на цилиндри (ACT+) и работата в цикъл на Милър четирицилиндровият турбодвигател (EA 211 evo2) би трябвало да работи изключително икономично. Системата се състои от 48-волтов стартер-генератор с ремъчен привод и 48-волтова литиево-йонна батерия. Енергията, възстановена по време на спиране, може да подкрепя двигателя с вътрешно горене чрез допълнителна електрическа тяга или да помага на SUV модела да се движи с напълно изключен двигател.


Plug-in хибрид със 100 км електрически пробег 

Съвсем ново  явление при Škoda Kodiaq е plug-in хибридът със системна мощност от 204 к.с. Той разчита на комбинация от 1.5 TSI и мощен електромотор, скрит в трансмисията. Благодарение на големия капацитет на батерията от 25,7 кВтч в задната част последният може да задвижва самостоятелно SUV модела за около 100 км пробег (WLTP). Обемът на багажника обаче бива намален от батерията до все още щедрите 745 литра. В Kodiaq iV мощността се предава към предните колела чрез шестстепенна DSG трансмисия. Акумулаторът се зарежда с променлив ток (до 11 кВт) или с постоянен ток на бързозарядно устройство с мощност до 50 кВт. В крайна сметка всички моторни варианти са получили доста съществени подобрения спрямо предшествениците си.


Снимки: Škoda
Източник: ams.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт