728 x 90

Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4: Семеен приятел

Skoda Kodiaq е автомобил, който отдавна не се нуждае от подробно представяне – най-големият SUV в гамата на чешката марка се радва на огромна популярност, а частичното обновление в средата на моделния му живот го направи дори още по-привлекателен. Оставайки изцяло верни на себе си, чехите не са променяли модела изоснови, тъй като това по

Skoda Kodiaq е автомобил, който отдавна не се нуждае от подробно представяне – най-големият SUV в гамата на чешката марка се радва на огромна популярност, а частичното обновление в средата на моделния му живот го направи дори още по-привлекателен. Оставайки изцяло верни на себе си, чехите не са променяли модела изоснови, тъй като това по никакъв начин не е било необходимо – просто са го „пипнали“ тук-там, за да стане по-модерен, по-свеж в очите на публиката и в крайна сметка още по-добър като автомобил.

Подобрените инфо-развлекателни възможности и допълнителните асистиращи системи за водача са типични за всеки фейслифт през последните години, като Kodiaq съвсем логично не прави изключение. За голяма радост ергономията продължава да бъде добра, като управлението на климатичната инсталация е по конвенционалния начин с прегледни бутони и регулатори, а не някъде от дебрите на менютата и подменютата на главния сензорен екран в горната част на средната конзола. Все така изключителен продължава да бъде вътрешният простор – моделът продължава да държи рекорда за товарен обем в своя клас и може да побира между 835 и 2600 литра багаж, местата са до седем, а място и удобство има в изобилие на всички седалки в купето. Типично за марката, практичните елементи, които улесняват всекидневното ползване на автомобила, са почти неизброими, същото важи и за опциите за трансформация на вътрешния обем посредством разместване или сгъване на част от седалките.

Тестовият екземпляр беше в неслучайно най-популярната конфигурация за този модел, а именно с двулитров дизел със 190 к.с., двойно предаване и трансмисия с двоен съединител. Какво повече му трябва на човек – мощна тяга благодарение на 400-те нютонметра максимален въртящ момент, чудесна динамика, приятни маниери на работа на задвижващия тракт и забележителен разход на гориво, който дори при продължително каране с висока скорост по магистрала трудно превишава седем на сто, а при малко по-икономичен стил на каране лесно пада до стойности около шест-шест и половина на сто, което си е повече от добър показател за автомобил, с който можете да заведете цялото домочадие на двуседмична ваканция където си пожелаете.

Прочети още:
BMW M240i xDrive Coupé: Последният мохикан

Интересно е да се отбележи, че леките подобрения по модела са направени именно там, където е било необходимо – например характерното усещане за поклащане на масивната каросерия сега е изчезнало без следа – автомобилът се усеща почти толкова чевръст, колкото Karoq, независимо от сериозните разлики в размерите и теглото. Возията също е безупречна. Що се отнася до цените – моделът не е евтин, но определено всячески заслужава да се окачестви като изгодна покупка с отлично съотношение цена-качества.

Skoda са обновили Kodiaq дискретно, но много успешно – сега моделът разполага с по-свежа стилистика, по-модерна техника и още по-добро пътно поведение, а възхитителната функционалност продължава да бъде един от най-силните козове в полза на модела, както и съотношението цена-качества. Двулитровият дизел е икономичен и динамичен.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *