728 x 90

Ram 1500 (2024) – Сбогом, V8!

    Ram Trucks представи новия Ram 1500 за следващата година. Големият пикап се сдобива с напълно нова технология и вариант с електрическо задвижване. Когато става въпрос за моделите автомобили, в САЩ времето тече по различен начин. Затова не би трябвало да е изненада, че сега, в края на 2023 г., Ram Trucks, дъщерно дружество на Stellantis,

    Ram Trucks представи новия Ram 1500 за следващата година. Големият пикап се сдобива с напълно нова технология и вариант с електрическо задвижване.

    Когато става въпрос за моделите автомобили, в САЩ времето тече по различен начин. Затова не би трябвало да е изненада, че сега, в края на 2023 г., Ram Trucks, дъщерно дружество на Stellantis, обявява модел за 2025 година, който ще бъде пуснат на пазара през 2024 г. Независимо от игрите с числата забележително е колко много Ram променя своя бестселър. В гамата са включени напълно нови двигатели, мощен plug-in хибрид, нови варианти на ходовата част и обявеният по-рано електрически Ram REV.

    Хората от Ram обаче не експериментират много-много с нов дизайн, за да не бъде отчуждена доста консервативната клиентска база. Внушителният „трък“ продължава да е безпогрешно разпознаваем като Ram. Както и преди, грамадният капак на двигателя, преминаващ високо над нивото на радиаторната решетка, продължава да е налице, докато няколко варианта на решетката и престилката под нея придават на пикапа по-модерен изглед. Има и нов дизайн за LED фаровете

    .


    Редови шестак вместо V8

    Под гигантския капак обаче нещата в бъдеще ще са по-модерни. V8 моторите са изчезнали завинаги, но това беше ясно още от по-рано. На тяхно място идва новото поколение двигатели Hurricane от Stellantis с битурбопълнене. Агрегатите се предлагат в две нива на мощност, които се различават по отношение на степента на сгъстяване и налягането при пълнене. Стандартната версия на новия редови шестцилиндров мотор в новия Ram осигурява 426 к.с. и 636 Нм въртящ момент. Вариантът High Output постига 547 к.с. и 706 Нм. И двете стойности са повече, отколкото при предишния 5,7-литров осмак, но не се доближават до зверския 6,2-литров V8 на досегашния Ram TRX (712 к.с.).

    Ето платформата на моделите с новия шестцилиндров двигател.

    За клиентите, които просто искат да работят с Ram, изпитаният 3,6-литров бензинов V6, който задвижва безброй масови автомобили на Chrysler, Jeep и Dodge, остава в офертата като базов мотор. Тъкмо този агрегат с атмосферно пълнене, който се произвежда от 13 години, обаче ще получи втори живот: в бъдеще той ще се използва в електрическия Ram Ramcharger в ролята на генератор. Ramcharger е модификация на изцяло електрическия Ram REV. Той е предназначен за клиенти, които се движат предимно с електричество, но не желаят да закъсат насред прерията с празна батерия. Така че по принцип това е plug-in хибрид.

    А това е новата голяма електрическа платформа STLA с генератора на Ram 1500 Ramcharger.

    Plug-in хибрид с огромен пробег

    Ramcharger се задвижва от два електромотора на предния и задния мост с обща мощност 488 кВт (663 к.с.). Електрическите двигатели се захранват от батерия с капацитет 92 кВтч, която в случай на нужда може да бъде дозареждана от V6 (с номинална мощност 130 кВт) по време на пътуването. „Големият кораб“ би трябвало да спринтира от място до 60 мили/ч (96,6 км/ч) за 4,4 секунди. Ram Ramcharger, който е изграден върху новата голяма платформа STLA на Stellantis, освен в луксозните варианти Laramie, Limited, Bighorn и новата топверсия Tungsten, се предлага и като по-просто оборудван работен пикап Tradesman. Това вероятно ще бъде най-достъпното изпълнение от базово ниво и за новия електрически пикап на Ram.

    Освен това за първи път моделите на Ram с вътрешно горене ще бъдат оборудвани с опционално пневматично окачване с регулиране на височината. След като навремето Ram беше пионер в областта на комфорта в този сегмент със своите винтови пружини на задния мост, марката Stellantis отново поема лидерството спрямо конкурентите си от Ford и General Motors.

    И накрая – интериорът и устройствата а подпомагане са значително преработени; Ram говори за над 100 функции за активна и пасивна безопасност. Освен това има много за гледане: в допълнение към цифровия комбиниран контролен уред новият Ram разполага с цветен head-up дисплей с многобройни функции, като например навигация или показания на системата за спазване на лентата. Централният мултимедиен дисплей се предлага в две версии с дванайсет- или 14,5-инчов диагонал. Пред предната пътническа седалка има още един 10,25-инчов монитор, на който вторият шофьор може да гледа информация за автомобила, както и изображения от външните камери или видеоклипове.


    На пазара в началото на 2024 г.

    Планира се версиите с вътрешно горене на новия Ram да пристигнат в дилърските центрове в САЩ през първото тримесечие на 2024 г. Електрическите варианти REV и Ram Ramcharger, от друга страна, ще се предлагат най-рано през третото тримесечие на следващата година. За този период Ram обяви и старта на продажбите на все още непредставения Ram RHO. Той ще замени спрения от производство Ram TRX като модел за див офроуд. Марката не възнамерява да обявява цените на новите пикапи преди следващата година.


    Снимки: Ram Trucks
    Източник: ams.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт