728 x 90

Mazda MX-5 получи компресор за 250 к.с. от британска тунинг фирма

Компанията BBR GTi от Великобритания е специалист в тунинга на Mazda MX-5. Наскоро тя започна да предлага компресорни комплекти за малкия роудстър. Възможни са до 253 к.с. Стандартна Mazda MX-5 от четвърто поколение достига 160 к.с., при условие че е оборудвана с по-големия от двата предлагани двигателя и принадлежи към моделните години от 2015 до

Компанията BBR GTi от Великобритания е специалист в тунинга на Mazda MX-5. Наскоро тя започна да предлага компресорни комплекти за малкия роудстър. Възможни са до 253 к.с.

Стандартна Mazda MX-5 от четвърто поколение достига 160 к.с., при условие че е оборудвана с по-големия от двата предлагани двигателя и принадлежи към моделните години от 2015 до 2019. Компактният роудстър не е бавен, но има ситуации, в които собствениците на откритата японка биха искали по-мощно ускорение. Компанията BBR GTi базира своя бизнес модел на този копнеж; британците посвещават работата си в областта на тунинга единствено на MX-5. 

За актуалния роудстър на Mazda, познат на ценителите като ND, BBR GTi вече има в своята гама компресорен комплект, който катапултира двулитровия четирицилиндров двигател в напълно нови сфери на мощност. Експертите по MX-5 подхождат към темата на две степени: „Stage One Upgrade“ осигурява 228 к.с. и максимален въртящ момент от 271 нютонметра (серийно: 200). Роудстърът спринтирал от нула до 60 мили в час (96,6 км/ч) за 5,3 секунди; фабрично MX-5 Skyactiv-G 160 изпълнява стандартния спринт за 7,3 секунди (но от нула до 100 км/ч).

 Ако пожелаете надграждане до второто ниво, за да отключите „над 243 к.с.“, по същество ще получите описания пакет за тунинг на двигателя и плюс цялостна изпускателна система от неръждаема стомана, състояща се от колектор, спортен катализатор, среден и заден шумозаглушител. Това ще ви струва 6495 паунда или почти 7500 евро с включен монтаж или 5990 паунда (почти 6900 евро) за варианта „направи си сам“.

Различен тунинг за по-късни моделни години

За по-късните моделни години на Mazda MX-5 ND с двулитров четирицилиндров двигател, който след ревизия осигурява стандартно 184 к.с. и 205 нютонметра въртящ момент, BBR GTi засега предлага предишните тунинг пакети. Комплектът Super 200 включва изпускателен колектор от неръждаема стомана, оптимизирана всмукателна зона, включително спортен въздушен филтър и персонализиран софтуер за управление на двигателя. С тях четирицилиндровият мотор би трябвало да развива 202 к.с. и 224 нютонметра. Комплектът може да бъде инсталиран в BBR или  от потребителя.

Повече сила с помощта на турбо

Ако бъде поръчан комплектът Super 220, тогава съдържанието на пакета се разширява, за да включи разпределителни валове с по-остри гърбици и нови пружини на клапаните. С тях според  тунерите мощността се увеличава до 221 к.с., а максималният въртящ момент до 225 нютонметра. Базовата цена за комплекта за самостоятелен монтаж е около 2500 евро плюс данъци. И двете нива могат да бъдат допълнени със спортна изпускателна система от неръждаема стомана със заден шумозаглушител, която струва около 1000 евро плюс данъци. 

BBR предлага обаче и комплекти с турбо. Двулитровият двигател развива с тях около 250 к.с., а 1,5-литровият до 210 к.с. Тук обаче цените започват от малко под 6100 евро плюс данъци.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт