728 x 90

Maserati Project 24: Лимитирана състезателна кола със 740 к.с.

Ако вземете стандартна суперкола и я освободите от всички шосейни ограничения, ще останете с един върховен спортен автомобил, способен да покаже най-доброто на пистата. Точно това правят Maserati с лимитирания модел Project 24, който се базира на МС20, но е предназначен единствено за пистова употреба. Звучи готино, нали? Отличното съотношение мощност/тегло е важно за екстремната производителност. За

Ако вземете стандартна суперкола и я освободите от всички шосейни ограничения, ще останете с един върховен спортен автомобил, способен да покаже най-доброто на пистата. Точно това правят Maserati с лимитирания модел Project 24, който се базира на МС20, но е предназначен единствено за пистова употреба. Звучи готино, нали?

Отличното съотношение мощност/тегло е важно за екстремната производителност. За целта Maserati са добавили турбокомпресори към добре познатия трилитров V6 битурбо от MC20, които увеличават мощността до 740 к.с. Превключва се със секвенциална шестстепенна състезателна скоростна кутия с лостчета за превключване на волана. Мощността се изпраща към задните колела чрез състезателен съединител и самоблокиращ се механичен диференциал с ограничено приплъзване. Множество мерки за олекотена конструкция намаляват теглото до под 1250 килограма. Резултатът е съотношение мощност/тегло от 1,69 килограма на конска сила. Налице е и карбоново-керамична състезателна спирачна система Brembo със специални охлаждащи канали. Под калниците се крият 18-инчови ковани джанти с централно заключване, на които са обути гладки гуми. Напълно регулируемите амортисьори и стабилизиращи щанги позволяват оптимална настройка на ходовата част за състезателната писта. На борда има и повдигаща система за кратки спирания в бокса.

MC20 се превръща от елегантен суперспортист в радикален покорител на завоите. От Maserati Centro Stile са отговорни за трансформацията в крилато чудовище. Предната и задната част на напълно новата карбонова каросерия са оборудвани с регулируеми спойлери, чиято цел е максимална притискаща сила. Състезателна седалка и шестточков колан очакват пилота. По желание може да се добави и защитна клетка, отговаряща на изискванията на FIA. Типични за подобен тип автомобил атрибути като карбонов волан, регистратор на данни, регулируеми педали, пожарогасителна система, регулируема кормилна колона, състезателен ABS и контрол на сцеплението доминират в оборудването на Project 24. О, да, климатичната инсталация осигурява здравословни работни температури за водача, дори когато нещата станат напечени.

Когато закупите Project 24, вие получавате пълен сервизен пакет с колата, включително ексклузивни пистови преживявания и техническа поддръжка. От Maserati обаче не дават информация за цените, нито кога Project 24 ще бъде наличен за употреба.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт