Готвят се поредните промени в Закона за движение по пътищата, които в момента са във фаза на обществено обсъждане. Министерството на вътрешните работи (МВР) публикува целия проекто-закон, като в него могат да бъдат открити някои доста интересни за българските шофьори планирани промени. Сред обсъжданите промени е намаляване на максималната скорост за движение по магистрала. В
Готвят се поредните промени в Закона за движение по пътищата, които в момента са във фаза на обществено обсъждане. Министерството на вътрешните работи (МВР) публикува целия проекто-закон, като в него могат да бъдат открити някои доста интересни за българските шофьори планирани промени.
Сред обсъжданите промени е намаляване на максималната скорост за движение по магистрала. В момента, от 2012 година насам, тя е 140 км/ч, но в проекто-закона се предвижда да бъде отновно намалена на 130 км/ч, каквато е в повечето европейски страни.
Както съобщава Off News, в мотивите за измененията на скоростта се посочва, че след въвеждането на по-високите стойности и разширяването на автомагистралната мрежа в страната броят на загиналите по тези пътища като дял от всички загинали се увеличава от 3-5% на 9-10%. През 2021 г. трагичният пътен инцидент с автобус, възникнал на АМ „Струма“, е повишил този дял до 13%. Също така се посочва, че всеобщата идея на Европа е за понижаване на максималните скорости по магистралите, като все повече държави ограничават скоростта на 120 и дори 100 км/ч.
Част от другите промени включват дигитализиране на дейността на МВР. Идеите са следните:
– отпадане на синия талон
– отпадане на стикера за Гражданска отговорност
– създаване на възможност за електронно връчване на фишове през системата за сигурно електронно връчване на МЕУ
– фишовете да се считат за връчени, ако бъдат платени (онлайн, с карта). Т.е. вече няма нужда да се ходи до КАТ, за да получите „правото“ да си платите фиша.
Законопроектът е качен за 30 дни обществено обсъждане, след което ще бъде внесен в Народното събрание. На този линк можете да видите пълния текст на планираните промени в ЗДП.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *