728 x 90

10 години от откриването на Линия 2 на метрото в София – вижте любопитни цифри

Днес се навършват 10 години от пускането в експлоатация на Линия 2 на софийското метро, финансирана по ОП „Транспорт” и съфинансирана от българска страна. На 31 август 2012 г. тогавашният председател на Европейската комисия Жозе Барозу откри на станция „Сердика 2” новата линия на столичиния метрополитен, която свързва през центъра кварталите „Лозенец” и „Надежда”. На

Днес се навършват 10 години от пускането в експлоатация на Линия 2 на софийското метро, финансирана по ОП „Транспорт” и съфинансирана от българска страна. На 31 август 2012 г. тогавашният председател на Европейската комисия Жозе Барозу откри на станция „Сердика 2” новата линия на столичиния метрополитен, която свързва през центъра кварталите „Лозенец” и „Надежда”.

На официалната церемония председателят на ЕК посочи, че с откриването на новия лъч на метрото ще се намали замърсяването на околната среда и ще бъдат показани историческите забележителности на България. Кметът Йорданка Фандъкова изтъкна, че, изграждайки метрото, бе разкрита част от историята на древните Сердика и Средец, и показана София такава, каквато трябва да я види светът – един древен град, с вековна история и култура, и в същото време – модерна и красива европейска столица.

Ето какво казват цифрите 10 години след откриването на втория лъч на метрото:

– Станциите на метрополитена се увеличиха с 11

– от 23 станаха 34 с новата линия, а трасето му нарастна от 28 на 39 км.

– 70 000 нови пътници стигаха за по-малко от 10 минути до центъра на града, а общият пътникопоток нарастна от 240 хил. на 310 хил. души.

– Трафикът се редуцира с 25%, по направленията на двете линии, което доведе до намаляване емисиите на вредните газове.- Интервалът на движение по Линия 2, в час пик, падна от 8 на 5,5 минути.

– С 10 нови мотриси се увеличи паркът от метровлакове, обслужващи двете линии и достигна цифрата 52.

– Артефакти на около 2000 години бяха разкрити при разкопките и изграждането на централната станция „Сердика 2”, като част от тях бяха експонирани в самата станция. Отделно бе изграден археологически комплекс до метростанцията, източно от ЦУМ.

– Предвижда се да бъде изградена междинна станция в „Обеля”, която да е крайна на Линия 1 и Линия 2. Има готов проект за станцията, в момента се изготвя ПУП, изпратено е и искането за финансиране. Плановете са, когато парите бъдат осигурени, в рамките на две години и половина, да бъде изградена станцията. Това ще даде възможност Линия 2 да има самостоятелна връзка с депото в „Обеля”, а интервалът на движение на влаковете по втория лъч няма да зависи от интервалът на движение по Линия 1 и ще позволи да падне още, според броя на пътниците. Предназначението на тази станция е да прави връзка с националната ж.п. мрежа от западното направление, което съществено ще подобри обслужването на пътниците на БДЖ и ще спомогне за значителното им увеличение. За целта, до бъдещата метростанция НКЖИ започва изграждане на ж.п. гара с изходи на метрото на пероните на тази гара.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт