728 x 90

Това е най-големият двигател в производство – 1828 литра, 107 390 к.с.

На празен ход огромният двигател поддържа около 15 оборота в минута, която се равнява на приблизително 4 секунди за едно завъртане на коляновия вал.

RT-flex96C е двутактов турбо нискооборотен дизелов двигател с турбокомпресор, проектиран от финландския производител Wärtsilä. Предназначен е за големи контейнерни кораби, работещи на мазут.

Най-голямата му 14-цилиндрова версия е висока 13.5 метра, дълга 26.59 м, тежи над 2300 тона и произвежда 107 390 к.с. Моторът е най-големият бутален двигател в света, който все още е в производство.

14-цилиндровата версия за първи път влиза в търговска експлоатация през септември 2006 г. на борда на кораба Emma Mærsk. Дизайнът е подобен на по-стария двигател RTA96C, но с технология Common Rail.

Това осигурява максимална производителност при по-ниски обороти в минута (об/мин), намалява разхода на гориво и помага на агрегата да отделя по-ниски нива на вредни емисии.

Смазването на двигателя е разделено: цилиндрите и картера използват различни смазочни материали, като всеки от тях е специализиран за определената си роля.

Цилиндрите се смазват чрез непрекъснато впръскване на масло, формулирано да предпазва цилиндрите от износване и да неутрализира киселините, образувани по време на изгарянето на често използваните горива с високо съдържание на сяра.

На празен ход огромният двигател поддържа около 15 оборота в минута, която се равнява на приблизително 4 секунди за едно завъртане на коляновия вал.

Във видеото по-долу можете да видите част от производството на 14-цилиндровия двигател. Във второто видео можете да видите как се стартира моторът.

КонфигурацияРедови 2-тактов турбо дизел, 14 цил.
Работен обем1828.7 литра
Оборотен диапазон15–102 об/мин
МощностДо 5 720 кВ на цилиндър, 34 320 до 80 080 кВ (46 020 до 107 390 к.с.) за двигател
Въртящ моментДо 7 603 850 Нм при 102 об/мин
Тегло на коляновия вал300 тона
Тегло на бутало5.5 тона
Височина на бутало6 метра
6 коментари

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

6 Коментари

  • у
    март 17, 2021, 16:46

    1828 литра на цилиндър а те са 14 = 25590 литра пак не сте прочели уйкито 🙂

    Отговор
  • Krasimir Katsarov
    март 17, 2021, 08:08

    Зелените хунвейбини ще го забранят! Много цапа… Мамицата им хунвейбинска! Искат да ни върнат в пещерите…

    Отговор
  • За зелените
    март 17, 2021, 00:53

    Работи по 24 часа, средно по 280 дни в годината и изхвърля серен диоксид за 370 000 автомобила.
    А такива контейнеровози в света вече са над 5 хиляди. С подобни, съизмерими двигатели .

    Отговор
  • Христо Драганов
    март 16, 2021, 21:56

    Колко евростандарт покрива а?

    Отговор
  • Роската
    март 16, 2021, 17:40

    Много искам да видя някой ден кораб с електрически двигател – заместител на това чудо.

    Отговор
    • Альоша Владимиров@Роската
      март 16, 2021, 18:26

      Мисля, че има ледоразбивачи с ядрени реактори. Друг по-добър вариант едва ли има?!

      Отговор

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт