На празен ход огромният двигател поддържа около 15 оборота в минута, която се равнява на приблизително 4 секунди за едно завъртане на коляновия вал.
RT-flex96C е двутактов турбо нискооборотен дизелов двигател с турбокомпресор, проектиран от финландския производител Wärtsilä. Предназначен е за големи контейнерни кораби, работещи на мазут.
Най-голямата му 14-цилиндрова версия е висока 13.5 метра, дълга 26.59 м, тежи над 2300 тона и произвежда 107 390 к.с. Моторът е най-големият бутален двигател в света, който все още е в производство.
14-цилиндровата версия за първи път влиза в търговска експлоатация през септември 2006 г. на борда на кораба Emma Mærsk. Дизайнът е подобен на по-стария двигател RTA96C, но с технология Common Rail.
Това осигурява максимална производителност при по-ниски обороти в минута (об/мин), намалява разхода на гориво и помага на агрегата да отделя по-ниски нива на вредни емисии.
Смазването на двигателя е разделено: цилиндрите и картера използват различни смазочни материали, като всеки от тях е специализиран за определената си роля.
Цилиндрите се смазват чрез непрекъснато впръскване на масло, формулирано да предпазва цилиндрите от износване и да неутрализира киселините, образувани по време на изгарянето на често използваните горива с високо съдържание на сяра.
На празен ход огромният двигател поддържа около 15 оборота в минута, която се равнява на приблизително 4 секунди за едно завъртане на коляновия вал.
Във видеото по-долу можете да видите част от производството на 14-цилиндровия двигател. Във второто видео можете да видите как се стартира моторът.
Конфигурация | Редови 2-тактов турбо дизел, 14 цил. |
Работен обем | 1828.7 литра |
Оборотен диапазон | 15–102 об/мин |
Мощност | До 5 720 кВ на цилиндър, 34 320 до 80 080 кВ (46 020 до 107 390 к.с.) за двигател |
Въртящ момент | До 7 603 850 Нм при 102 об/мин |
Тегло на коляновия вал | 300 тона |
Тегло на бутало | 5.5 тона |
Височина на бутало | 6 метра |
6 Коментари
у
март 17, 2021, 16:461828 литра на цилиндър а те са 14 = 25590 литра пак не сте прочели уйкито 🙂
ОтговорKrasimir Katsarov
март 17, 2021, 08:08Зелените хунвейбини ще го забранят! Много цапа… Мамицата им хунвейбинска! Искат да ни върнат в пещерите…
ОтговорЗа зелените
март 17, 2021, 00:53Работи по 24 часа, средно по 280 дни в годината и изхвърля серен диоксид за 370 000 автомобила.
ОтговорА такива контейнеровози в света вече са над 5 хиляди. С подобни, съизмерими двигатели .
Христо Драганов
март 16, 2021, 21:56Колко евростандарт покрива а?
ОтговорРоската
март 16, 2021, 17:40Много искам да видя някой ден кораб с електрически двигател – заместител на това чудо.
ОтговорАльоша Владимиров@Роската
март 16, 2021, 18:26Мисля, че има ледоразбивачи с ядрени реактори. Друг по-добър вариант едва ли има?!
Отговор