728 x 90

Възраждат Lancia Delta и Opel Manta като електромобили

Stellantis има амбициозен план да реализира икономии от мащаба, базирани на споделяне на платформи между всичките си 14 марки. Бъдещето на всички тези марки е електрифицирано до известна степен и Stellantis в момента разработва четири различни електрически платформи за техните нужди. Те ще се използват за база на предстоящи модели от Peugeot, Citroen, DS, Maserati,

Stellantis има амбициозен план да реализира икономии от мащаба, базирани на споделяне на платформи между всичките си 14 марки. Бъдещето на всички тези марки е електрифицирано до известна степен и Stellantis в момента разработва четири различни електрически платформи за техните нужди. Те ще се използват за база на предстоящи модели от Peugeot, Citroen, DS, Maserati, Fiat, Jeep, Lancia и Opel. Последните две фирми ще ги използват, за да съживят легендарни имена на свои модели.

Нов репортаж на Autocar хвърля повече светлина върху намеренията на Lancia да върне наименованието Delta към производство, което последно е използвано за сериен автомобил през 2014 г. Миналия месец Лука Наполитано, новият главен изпълнителен директор на Lancia, потвърди пред италианските медии, че Delta ще направи завръщане като премиум електромобил през 2026 г. и „това ще бъде истинска Delta: вълнуващ автомобил, манифест на прогреса и технологиите“.

Твърде рано е да се каже как ще изглежда тази нова Delta, но определено няма да има много общо с рали легендата от 80-те и 90-те. По-вероятно е моделът да следва подобна рецепта на модела от 2008 г., който беше позициониран като луксозен и почти премиум хечбек. Единствената разлика може да е формата на превозното средство, като новото такова ще придобие по-утилитарна форма.

Що се отнася до Opel Manta, Autocar съобщава, че той може да бъде пуснат на пазара като флагмански модел за марката и ще приеме формата на вдигнато купе с четири врати. Според наличната информация Manta може да бъде базиран на платформата STLA Medium за автомобили от C- и D-сегмент, за която Stellantis казва, че може да разполага с батерия до 104 кВч. Тази архитектура също така позволява инсталирането на два електромотора за задвижване на всички колела, с потенциал за около 400 конски сили/

Възродената Manta се очаква за моделната година 2025, само две години преди Opel да започне да произвежда само електрически превозни средства. Той ще бъде насочен срещу Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 и Volkswagen ID 4 или техните съответни наследници по това време.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт