728 x 90

Lamborghini Aventador е вече в историята – това е последният сглобен екземпляр

Последният Aventador, който напусна вратите на халетата в Санта Агата Болонезе през миналата седмица, е LP 780-4 Ultimae Roadster в много специална One-Off конфигурация със светлосиньо лаково покритие. Специалната машина е поръчана от швейцарски клиент. За огромно съжаление на феновете, това ще бъде и последното ново Lamborghini, задвижвано от атмосферен дванайсетцилиндров двигател без електрическо подпомагане.

Последният Aventador, който напусна вратите на халетата в Санта Агата Болонезе през миналата седмица, е LP 780-4 Ultimae Roadster в много специална One-Off конфигурация със светлосиньо лаково покритие. Специалната машина е поръчана от швейцарски клиент. За огромно съжаление на феновете, това ще бъде и последното ново Lamborghini, задвижвано от атмосферен дванайсетцилиндров двигател без електрическо подпомагане.

Моделът е поръчан като реверанс към един от най-митичните представители на италианската марка за всички времена – Miura P400 Roadster, който дебютира през 1968 година на автосалона в Брюксел под формата на студия, боядисана в светлосин цвят Lamè Sky Blue Acrilico, с бели кожени тапицерии и червени подови стелки. За съжаление автомобилът така и не влиза в серийно производство, и след като посещава автосалона в Женева и бива изпробван от няколко души в централата на марката е върнат на Bertone. Скоро обаче той  е купен от организацията за изследвания на олово и цинк ILZRO, всички възможни компоненти са заменени с такива от олово и цинк, каросерията е боядисана в маслинено зелено, а салонът също става зелен. Името на проекта е ZN 75, като автомобилът обикаля многократно света, превръщайки се в интересен вид рекламно лице, демонстриращо възможностите на оловото и цинка като материали. За огромна радост през 2008 година автомобилът е възстановен в първоначалната си конфигурация и дори дефилира на Конкурса за елегантност в Пебъл Бийч.

Финалният Aventador е боядисан в специално разработен цвят Azzurro Flake, който почти на сто процента повтаря този на Miura. Страничните прагове са решени в сиво Grigio Liqueo, а ивиците са черни Nero Aldebaran и се простират от предната до задната част на Aventador. Праговете, сплитерът и дифузьорът имат карбонови елементи. Aventador има и редица допълнителни елементи в черен цвят Nero Aldebaran, напомняйки на Miura. Изпускателните тръби са матово черни, докато колелата на Ultimae са в блестящо сребристо, а зад тях се показват черни спирачни апарати.

Интериорът на финалния Aventador е с кожени тапицерии в бяло Bianco Leda с черни елементи Nero Aldebaran в областта на подглавниците. Минималистичното арматурно табло е покрито с Alcantara в черно Farbe Nero Ade с бели шевове Bianco Leda и е украсено с избродирано лого на Miura. Същото лого може да бъде видяно и на страничните прагове като напомняне, че този Aventador Ultimae е вдъхновен от безсмъртната Miura.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт