728 x 90

Премиери от KIA и Haval на Автосалон София 2022

Kia зарадва неимоверно българската публика с официалното представяне на дъллгоочакваното второ поколение на модела Niro, който е и една от най-важните новости за годината от страна на корейската марка. Високотехнологичният представител на компактния клас вече се предлага с три вида свръхмодерни електрифицирани системи на задвижване – хибридно (HEV), plug-in хибридно (PHEV) и изцяло електрическо на

Kia зарадва неимоверно българската публика с официалното представяне на дъллгоочакваното второ поколение на модела Niro, който е и една от най-важните новости за годината от страна на корейската марка. Високотехнологичният представител на компактния клас вече се предлага с три вида свръхмодерни електрифицирани системи на задвижване – хибридно (HEV), plug-in хибридно (PHEV) и изцяло електрическо на акумулаторни батерии (BEV). Дизайнерите са обърнали особено внимание на аеродинамиката, като коефициентът на обтекаемост е едва 0,29. Външните и вътрешните размери са увеличени, а междуосието достига до 2,70 метра.

Новият Niro е базиран на третото поколение на платформата K. Това позволява на Kia да оборудва компактния SUV както с чисто електрически, така и с хибридни задвижвания (със и без външно зареждане). При базовия пълен хибрид са комбинирани 1,6-литров бензинов двигател и електрически мотор, за да образуват хибридна система със 141 к.с. Заради по-мощния си електродвигател – 62 кВт (84 к.с.) вместо 32 кВт (44 к.с.) – plug-in хибридът е малко по-мощен от обикновения хибрид. Системната му мощност е 155 кВт (183 к.с.) и той може да измине до 65 километра с чисто електрическа тяга. По отношение на техническите данни чисто електрическата версия играе ролята на топмодела в новата Kia Niro. Електрическият двигател е с мощност 150 кВт (204 к.с.) и осигурява максимален въртящ момент от 255 нютонметра. Автономният пробег с едно зареждане е 463 километра.



Своя дебют на родния пазар направи и първият хибриден модел на GWM – HAVAL H6 HEV. Той идва с 1,5-литров четирицилиндров бензинов двигател, комбиниран с електродвигател с мощност 130 кВт и 1,8 кВтч батерия. Хибридното задвижване е със системна мощност от 179 кВт и 530 Нм въртящ момент, изпращан към предните колела. Комбинираният разход на гориво е 5,2л/100 км.

Името на другата премиера на марката – НAVAL DARGO, (идеята му е да означава „dare to go”) подсказва, че това е автомобил за смели хора, с приключенски дух. Истинският офроуд представител в гамата на HAVAL е с 4х4 задвижване от BorgWarner, блокировка на задния диференциал и допълнително подсилена конструкция, която осигурява надеждност и по-голяма сигурност.  Със своите 210 мм клиренс, 24° ъгъл на заход, автомобилът предлага нужната проходимост, за да стигнете и до по-отдалечени и пресечени местности.

Своя дебют пред по-широка публика направи и изцяло електрическият модел на GWM – ORA CAT. ORA CAT се предлага в Германия и Англия, като много скоро ще стартират продажбите на този модел и на родния пазар, отбелязаха от българското представителство.

Източник: AMS.bg

Снимки: Георги Павлов

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт